| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: 2mm alu plåt
|
2 besök senaste veckan (2704 totalt) |
|
jag skulle vilja köpa cirka en kvm alu plåt. Den ska gå att svetsa (alla kanske går att svetsa?). _________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||
|
Jag arbetar på Järnia i Tumba och vi har en hel olika aluminiumprofiler. Även plåtbitar finns och om just den du vill ha saknas så kan jag beställa hem en till dig om du vill. Annars kanske duhar närmre till Söderströms järn (osäker på namnet) som ligger bakom bilprovningen i Nacka.
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
Kollar det imorgon när jag jobbar. Måste det vara en plåt på 2kvm eller vilka format funkar. _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
|
Har än så länge bara hittat mindre plattjärn (i aluminium alltså) men har bett en kollega kolla lite mer då det inte är mitt område egentligen. Återkommer senare med besked
||
|
Kan ordna 2 kvm aluplåt som är 2 mm tjock. Den kommer kosta 2350:- inkl moms . Tar ett par arbetsdaar att få hem den. Om du vill ha en sån så PM:a mig ditt kund nr samt telefonnummer du kan nås på under dagtid så tar jag hem en sån till dig.
||
|
Detta kommer beställas speciellt åt dig och marginalerna är riktigt dåliga så för att det ens ska löna sig tar vi en del annan plåt samtidigt och därför kommer du bli tvungen att betala denna summa. Kan eventuellt ordna nåt annat som kan spara dig en del pengar. Men det tar vi inte i ett öppet forum
. Fundera och säg till sen om du vill ha plåten. Dock såg jag att jag skrivit inkl moms och du ville ha exkl moms bara så du inte missade detta
||
|
Nästan 200 kr/kg
Dessutom ospecad kvalitet
Jag köpte 7075-t651 (bland dom allra bästa typer som finns) till jobbet för ca 50 kr/kg + moms till jobbet nyligen, visserligen en stor kvantitet, men ändå.... Är det för dåliga marginaler vid 200 kr/kg så är det alldeles för många mellanhänder som ska tjäna pengar. om inte formaten är så viktiga så hade jag åkt till t.ex Tibnor Metall och rotat bland deras "stuvbitar", där för man köpa till priser som inte är betydligt under ordinare priser. _________________ Pär Hylander |
||
|
Metallvaruhuset i Spånga/Lunda brukar ha en användbar hörna med spillbitar av diverse olika tjocklekar och typer. Har för mig att de tar halva ordinarie priset på dessa bitar. Tror att det är 75:- istället för 150:-.
Dock så kan det vara svårt att få tag på så stora bitar som 2m2 men så stor bit i ett stycke behöver du inte heller... _________________ Jonas Edling |
||
|
När jag köpte plåt till min 7:a så var det visserligen 1.5mm men den kostade 7-800kr för 2x1m, den extra halva millimetern borde väl inte kosta över 1000kr?
_________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||
|
En stor del av priset är för att frakta plåten till butiken. ÄR int enågot vi har som lagervara utan nåt vi kan ta hem om någon frågar efter det. Det ät dyrt tycker jag med. Söderströms järn i orminge borde kunna ha också. Där kan man handla direkt som privatperson och priserna är klart bättre.
Är många mellanhänder tyvärr _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
![]() |
SÄLJES
|
2 besök senaste veckan (2704 totalt) |