Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Kapa i torpeden?
894 besök totalt
Roger Brorsson
Skogen
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Kapa i torpeden?

Vad säger BSP om att man kapar i torpeden? Kanske kommer att kapa lite på min 240, Downpipen kommer gå rätt tajt emot torpeden, så är det rätt tajt för övrikt där oxå.. Ägaren innan har varit och kapa i torpeden, ser för j*vligt ut , men skall snyggas till..

Min projekt tråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=20359&postdays=0&postor . . . .

Skellefteå
Här sen Dec 2002

BSP? Antar att du menar AB Svensk Bilprovning, ASB ;-)

Kapar man snyggt och ersätter med motsvarande plåt (och det inte handlar om decimetrar man flyttar bakåt) är det sällan några problem.

/Gustaf

Citera
Roger Brorsson
Skogen
Här sen Jun 2004

Trådstartare
therealpinto skrev:
BSP? Antar att du menar AB Svensk Bilprovning, ASB ;-)

Kapar man snyggt och ersätter med motsvarande plåt (och det inte handlar om decimetrar man flyttar bakåt) är det sällan några problem.

/Gustaf

Hehe vet inte riktigt vad jag grundade BSP på där

Låter fint det där, bara att kapa då.. Där DP ska gå ner vid torpeden hade jag tänkt lagt in som ett 4,5" rör, lr dela det i mitten och lägga in så få DP gå in mot den..

Sen är jag sugen att flytta bak torpeden lite vid motorn , 1-2 cm...

Vet du även hur det är med balken mellan rambenen som kylaren står på? Väldigt dåligt skick på den jag har..
Tänkte göra en egen i aluminium och ha den bultad...

Skellefteå
Här sen Dec 2002

Balken är ju viktig...konstruktionsmässigt är det sällan några problem att göra en bultad balk istället, men som vanligt är det ett lotteri hur ASB bedömer sådana ändringar om bilen inte (av andra skäl) reggas som ombyggt fordon.

/Gustaf

Citera
Skruva banåkabil
Kapa i torpeden?
894 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande