Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hjälp med hjulvinklar.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
1 besök senaste veckan (14215 totalt)
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868



ButterflyRacing skrev:
ice skrev:

Butterflyvinkeln kanske?


Eller synvinkeln........


Synpunktsvinkel, tror jag blir ett bra namn. Det verkar ju som om det finns en hel del synpunkter på denna vinkel.

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3491


Trådstartare
Nu har jag kommit hem från jobbet där jag varit och justerat framvagnen igen.
Jag är dock inte nöjd!
Det gick inte att få dom värdena som jag ville.

Värdena enl följande:

FRAM
Camber vä -1.99 hö 1.93
Caster vä 0.78 hö 1.25 thumbs down
Toe-in vä 0.05 hö 0.01
KPI vä 16.18 hö 15.93 (lite bättre)

Jag hade viljat få till mer caster och specielt lika hö/vä.
Väldigt tidskrävande att fila osv.... montera upp och ned mäta om...
KPI blev bättre efter byte hjullager HF och justering infästning emellan spindel/fjäderben.

Bilen känns mkt bättre, både mer kursstabil och mindre nervös.
Dock hade inte dagens underlag mycket att erbjuda när det gäller provkörning thumbs down

Mvh Peter

_________________
/Peter Wärhner

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8366

Hjälpmoderator

Peter W.
Nyfiken fråga
Hur mycket behövde du fila för att uppnå dessa förändringar?
Ett snabbt överslag skulle jag gissa ca
Camber vä=13mm hö=6,5mm
Caster vä=10,5 hö=8,5mm

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3491


Trådstartare
fuling skrev:
Peter W.
Nyfiken fråga
Hur mycket behövde du fila för att uppnå dessa förändringar?
Ett snabbt överslag skulle jag gissa ca
Camber vä=13mm hö=6,5mm
Caster vä=10,5 hö=8,5mm


Jag hade lite tidsbrist pga att vi skulle stänga firman.

Så jag slipade bara upp det stora hålet i mitten, tog bort bultarna ur dom gamla bulthålen, vred topplagringen som har förskjutet centrum till jag fick dessa mått.
Sedan borrade jag nya hål.
Jag funderar dock på att fila avlånga hål i casterled på fjädertornet och camberled på topplagringen.
För att jag skall kunna finjustera måste jag fila ned topplagringen som är lika stor som fjädertornet nu.
Därför kunde jag inte uppnå lika caster hö/vä. thumbs down
Mittenhålet i fjädertornet filades max mot bakre infästninghålet.(ca 10mm)

/Peter W

_________________
/Peter Wärhner

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Allmänt banåkaforum
Hjälp med hjulvinklar.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
1 besök senaste veckan (14215 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande