Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4810 besök totalt |
Rätt mycket billigare än 130 o R32... O jag tar ut 260Hk/410Nm ur min V50 som har samma motor.
Kan man köpa till diff till Focusen? Vad kostar Opels Astra R-modell? Den har väl 240 kusar. Spännande att testa alla dessa super GTI's _________________ Jan Å |
||||||
Hej Andreas Är du 198? jag minns dig som kortare fast det är väl tio år sen vi spelade tillsammans. Nåja denna bil verkar ju vara ett hyggligt alternativ, det ställs lite speciella krav iom att sambon är 40cm kortare än jag. Backspegeln sitter i vägen på de flesta bilar jag har kört, när ska dom börja bygga små bilar för fullvuxna (paradoxvarning) / P _________________ /Pär Nyman |
||||||
Profilering, de mindre bilarna får inte ha lika mycket pulver som dom stora premiumslagskeppen. Tur att det inte ar ett problem i världen att göra något åt det med dessa motorer.. ![]() _________________ Mvh // Niklas L |
||||||
om vi förutsätter att detta diskuteras för rejsing eftersom det ligger under banåkarforumet så blir det väl ännu svårare att få rum med en hjälm? Ni får väl kolla om de finns med taklucka. ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Tyckte mest att det kunde gått att få ut så mycket kräm utan turbo. Men, men... ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||||
Vi pratade inte så mycket detaljer - han låg mest på knä och hjälpte mig byta hjul på GT3:an! ![]() Han verkade som sagt nöjd med hur bilen blivit och tyckte den var både lättkörd och snabb men några mer ingående diskussioner blev det aldrig. Det som är kul med dessa testingenjörer (åtminstone Ford killarna) är att de verkar vara äkta bilnördar som deltar i racing, kör på Nordslingan bara för nöjes skull och är genuint intresserade av det de håller på med! Men det är väl så att när det väl kommer till kritan så är nog inte varvtiden runt en racerbana högsta prio på en bil i den här klassen (gäller nog i och för sig alla serieproducerade bilar oavsett märke). _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Men då hade det antagligen blivit en dyrare bil. Nu kunde de ta en motor från hyllan som dessutom redan används av Volvos systerbil och hiva i. om de gör en RS lär det ju dock bli en hårigare motor, fast ganska säkert med turbo där också. om dessutom ryktena om en Mazdaspeed 3 med samma motor som i 6:an stämmer får ju Volvo rycka upp sig och göra en S40R, de kan ju inte ha klenare prestandamodell än de billigare syskonbilarna. ![]() _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
Det hör väl till att biltillverkaren ska kläcka ur sej en tid runt Ringen, som då ska vara lite bättre än modellen innan. Biljournalisterna skriver då om detta, vi läser det och köper bilen. Att sen bara en promille av kunderna nånsin kör där är ju inte så viktigt... _________________ Johan Rådlund |
||||||
OT o ren spekulation...men är det därför bilarna blir tråkigare o tråkigare att köra? Högfartstabilitet istället för "livliga köregenskaper"... Vore väl bättre att göra bilarna mer kommunikativa så de upplevs snabba. Nu för man istället köra snabbare o snabbare för att få en utmaning/upplevelse. Rätt väg? _________________ Jan Å |
||||||
Inga problem alls, är gott om utrymme på höjden men av någon anledning börjar framrutan långt ned så man stirrar in i stoppningen. Lite märkligt med tanke på att de nog finns fler bilförare med en längd kring 2 meter än de som är 1,30. ![]() |
||||||
och stolarna såg ju rejsiga ut ändå så det är kanske lite synd att som första grej bulta på några tunnare direkt på golvet för att komma ner i höjd. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Intressant fråga. Om man lyssnar lite hur folk (män oftast) pratar om bilar vid kaffebordet på jobbet så verkar det som idealet hos den övervägande majoriteten är just som du beskriver. D.v.s. man vill sitta isolerad i en kokong och inget som händer utanför ska märkas. Skittråkigt tycker vi, men vi är antagligen inte i majoritet. _________________ Johan Rådlund |
||||||
Jojo.... O ändå snackar alla om att det ska vara kul att köra. (de flesta alltså) ![]() Sätt dom i en kommunikativ bil så ändrar de uppfattning. Man kan dessutom göra en bil konfortabel o ändå kommunikativ. Ford brukar få till chassin rätt bra så hoppas ST'n är trevlig. Någon som vet när man kan pröva dom? _________________ Jan Å |
||||||
Hej, jag har idag en Leon Cupra R -04 225hk(nu 260hk) Jag är mycket nöjd med bilen men har sen tidigare sneglat på en Focus RS och nu då på ST. Gillar små snabba bilar!
Detta med sitthöjden är ju negativt då jag är lång, men jag undrar om någon vet om Recarostolarna gör att man kommer lägre ner och hur mycket lägre i så fall? Håkan.S _________________ ![]() |
||||||
Top Gear testade den. Avsnittet visades i England igår och kan hittas här: www.mininova.org
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||||
Även Fifth Gear gjorde ett test på den, det avsnittet sändes Måndag kväll och finns gissningsvis också på tidigare nämnd site ![]() Själv föredrar jag fifth gears test över top gears även om top gears underhållningsvärde är klart högre. _________________ ![]() 200sx S13 '93 OGS #202 - Jonas200sx |
||||||
Bägge verkar dock rätt ense om att den inte är en bättre kompromiss än Golf Gti. Samt sämre på bana än en Civic type R.
Men att den har en del bra sidor, framförallt motorn och priset. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||||
Enligt Fordinitierade mäniskor är Focus GT en dekaltrimmad sak som tyska återförsäljarna har totat ihop. Det pratas t.o.m. Om 1.6 motor... På bilden här syns tydligt att bromsskivorna är i standard dimension.
Inget att ligga vaken över. _________________ Johan Rådlund |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4810 besök totalt |