Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1412 besök totalt |
Ringen i slutet av november början av december
Då det inte blev någon VLN så tänkte jag iaf åka ner till Essen Motor Show, flyger göteborg-Hahn, men tänkte även stanna till vid ringen på onsdag-tordag (30/11-1/12) är det någonting öppet där då tro? Turistkörningen är slut det vet jag och dom lär ju knappast köra några tävlingar heller. Men i övrigt. Det är ju alltid kul att strosa runt banan ändå _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
_________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
Fick du något svar på vad som händer på banan?
Jag kommer att befinna mig i tyskland i början av November (7:e-15:e?) och funderar på om det är värt att titta förbi ringen? Enligt hemsidan är det lite turistkörning enligt nedan, men i övrigt? Kommer det att vara någon aktivitet i området? Vart ska man leta? ![]() 9.11.2005, Mittwoch von 13:00 Uhr bis 16:00 Uhr 12.11.2005, Samstag von 09:00 Uhr bis 11:00 Uhr 12.11.2005, Samstag von 13:00 Uhr bis 16:00 Uhr 13.11.2005, Sonntag von 09:00 Uhr bis 16:00 Uhr 14.11.2005, Montag von 13:00 Uhr bis 16:00 Uhr _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Den 12:e kan man nog stryka turistkörning då det är Rallye Köln-Ahrweiler samtidigt och de brukar köra delar av Nordschleife som specialsträcka. Jag ska för övrigt dit i år då jag länge suktat efter att se rallybilar sladda på Ringen, ofta på blöt höstlövsförsedd asfalt!
![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Kul, det kanske kunde vara värt att titta på? Säker på att de kör nordslingan, jag hittade inget om det på (den tyska ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Är det något i denna stil du har tänkt dig? ![]() ![]() Walter himself in action! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
De håller sträckorna hemliga tills fredagkvällen innan tävlingen, men hittills har de alltid kört på Nordschleife varje år och hemsidan www.rallye-koeln-ahrweiler.de antyder ganska tydligt att de kommer att göra det i år igen. Jag har sett inslag på tysk TV om rallyt och det verkar hur bra som helst och Walter lär ha sagt att det är det hårdaste rallyt han någonsin kört! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Precis så vill jag att det ska se ut!!! Me likey! ![]() ![]() ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1412 besök totalt |