Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1398 besök totalt |
Testbana för F1 i norden?
Tydligen planerar norrmännen att med Tilkes hjälp bygga om Rudskogen till en bana av internationellt snitt. Kolla på www.rudskogen.no där det står lite mer. ![]() Kul om det kunde hända något hos våra grannar åtminstone när det verkar stå rätt still med Viking motorpark etc. _________________ Pet ter Uhlin |
||||
Tjaa , skomakarn har ju lite känningar i Norge så......
Stuga , bilar och en hel del annat. Så varför inte köpa lite racerbana åxå när man har råd. Kan ju bli kul om de få en till internationell bana i Norge. ![]() Men varför hinner Norskarna före med allt?? Här hemma sitter allt i sirap ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Det har direkt relation till att många i Sverige tycker bättre om att sitta i svettbrynja och kolla på fotboll än att stimulera kropp och huvud, eller hur som helst är det mer allmänt accepterat. När såg man reportage om bilintresse på de rikstäckande nyheterna? I Norge sker det hela tiden, reportage om allt från gatbilsåka till ren racing. _________________ Patrik Eklund POWER by Cosworth "Development is only necessary to rectify the ignorance of designers" -Keith Duckworth |
||||
Att de är före med detta, eller efter fast nutida beror väl helt enkelt på att det finns mer pengar där antar jag. Samtidigt ska man komma ihåg att de rent generelt är mil ifrån oss svenskar vad det gäller bilsport. De lånar in domare från Sverige på sina tävlingar, Roadsport har NM-status (inget ont om roadsport men Norskt Mästerskap????), NTCC (minns inte vad den klassen heter)är en salig blandning av bilar från lika måga klasser osv... Kul att Rudskogen får sig en ansiktslyftning, banan var enormt sliten när vi var där och körde i september och vi behöver fler banor som är av internationell karaktär i norden... _________________ Erik Lundkvist |
||||
Tänk om...
Anderstorp hade varit aktuell för detta, men trots ny ägarstruktur så ligger ju Anderstorp samhälle kvar och därmed bullerrestriktionerna och så saknas ju pengarna. Det hade ju varit något annars. Synd. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Jag misstänker att Anderstorp framöver inte kommer att skilja sig nämnvärt mot övriga svenska banor i just bullerfrågan... _________________ /Kristian Elisson |
||||
Vet du eller gissar du angående Anderstorp? |
||||
Jag önskar att jag vetat, men sådana kontakter har jag tyvärr inte... Det var lite önsketänkande och så var det kanske lite otydligt skrivet. Troligtvis missade du "Tänk om..." som jag skrev högst upp. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1398 besök totalt |