Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1319 besök totalt |
Körkortsutbildning i skolan?
Ja jag vet att rubriken är en utopi i dagens samhälle där besparingar och nedskärningar går före allt. Jag undrar ändå om man inte skulle kunna klämma in två timmar i veckan på schemat från högstadiet och framåt för att stärka trafikmedvetandet hos ungdomar och på så sätt få en säkrare miljö på våra vägar. Bara en tanke men med dagens priser på ett körkort och antal männinskor som blir kuggade i teoriprovet är den berättigad. Balazs PS Kanske kan man även återknyta till diskussionen om försäkringspremier, godkänt i trafikkunskap lika med lägre premie..... _________________ ![]() |
||||
I sista nummret av TeknikensVärld så finns det en artikel om en skola i Täby som har körundervisning på schemat. De får 30 timmar teori och tio timmar övningskörning.
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
En tjejkompis till mig går på ett gymnasie som heter cybergymnasiet o ligger på kvarnholmen i sthlm... de har körkorts utbildning på schemat. de får även körlektioner i skolans egen körskolebil.
_________________ //Emil Wahlund /Haninge |
||||
LOL! Får starka flashbacks! ![]() Bra ide! |
||||
Jag hade körteori i skolan förra året..+ 5h körlektioner
Går på GTG (GöteborgsregionensTekniskaGymnasie) som till 51% är ägt av Volvo, därför ligger skolan där.. För övrigt har jag precis börjast kursen Telematik A; Läromedel, bl a en S60 och 2 ggr XC90, tycker det e dåligt att vi inte fick en R ![]() _________________ Sebastian Svensson (utan bil) |
||||
Gullan Bornemarks lysande lyrik! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Det är juh bara ett billigt trick att lura dit elever, dom pyntar mer än gärna med att dom ger gratis körkortsutbildning på skolan, men dom pyntar inte lika mycket med andel avhoppade elver ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1319 besök totalt |