Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Gokart i Linköping 19/11 - vilka kommer? Sista anmäln. 5nov!
1, 2   >>
6545 besök totalt
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Den 19:e november kör vi en gokart "turnering" för BMWSC medlemmar och anhöriga i Mattias Anderssons Gokarthall (www.ma-grandprix.com)

Upplägget är "Grand Prix" dvs:
1st träningspass
3st kvalheat
därefter placeras man i C,B eller A-final. Ettan och tvåan i C-finalen får starta i B-final och så vidare.
Pris: 395:-

Vi kör igång 11:00 så se till att vara på plats då!
Anmäl dig enligt inbjudan http://www.bmwsc.com/docs/BMWSC_arsmote_051119.htm

Efteråt är det Årsmöte på Scandic Frimurarhotellet och sedan middag med prisutdelning mm. på kvällen.

Öjarp
Här sen Nov 2004

Hej!
Har prexis anmält mig till Gokarten och oss båda till Årsmöte/avslutning .
Jag håller på att träna för fullt på Gokart hallarna runt om i Småland och räknar kallt med seger i avslutande deltävling 11. Kommer inte Ronny Nygård så hägrar även en totalseger i BMW Cup. Det är väl så att poängen från Gokarten räknas in i BMW Cup eller?????

/P-o Mattsson

Eslöv
Här sen Mar 2005

tja det där med poängen vet jag inte .........116kilo muskler (i vila) är ingen fördel (precis som i BMWcup så är det inte lönt att ställa upp....man blir bara frustrerad......men jag kan vara domare..! det känns som det kan bli hårt...

Här sen Nov 2002

Hinner inte till gokarten. Men kommer lite senare.

Arne, se det här som en anmälan till middagen. Oxfilé tack!!

Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Trådstartare
höfläkt skrev:

Arne, se det här som en anmälan till middagen. Oxfilé tack!!

Det är uppfattat!

Göteborg
Här sen Mar 2003

Jag är nu anmäld till gokart och årsmöte. Tyvärr kan jag inte vara med på middagen.

NS: 38 varv
Citera
Per-ola Mattsson
Öjarp
Här sen Nov 2004

Vi är många som blir glada om du Martin kunde ingå i Tävlingsledningen som domare, då får vi äntligen en E21 "vänlig" person i Tävlingsledningen + att rent fusk som vid tävlingarna på Boda Borg (träffen hos Ingvar M02) är helt uteslutet. Jag kommer att avsluta träningarna runt om på Smålands Gokartbanor och i stället förlita mig på Martin S.

/ P-o Mattsson

Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens
Namndispens

jag ställer gärna upp i gocarten, och kommer till midagen! (ska maila en anmälat till dig snart Arne, måste bara få reda på om ngn ska me mig eller inte först!)

Eslöv
Här sen Mar 2005

då är det bestämt P-o! men eftersom vi E21 människor är oslagbara så kommer det inte bli några problem...

vi får se till så att inte lasse R får någon medalj denna gången, då lär vi få höra det för all framtid sen! (undrar om han tar med medaljen från BodaBorg????

Här sen Nov 2002

Samson skrev:
Jag är nu anmäld till gokart och årsmöte. Tyvärr kan jag inte vara med på middagen.

Det kallar jag seriöst! Rejsar och är inovativ på årsmötet - när det sedan är dax för pilsner går du i stället hem och sover.. ..så du skall orka upp o träna på söndan va..?!

Göteborg
Här sen Mar 2003

höfläkt skrev:
Samson skrev:

Det kallar jag seriöst! Rejsar och är inovativ på årsmötet - när det sedan är dax för pilsner går du i stället hem och sover.. ..så du skall orka upp o träna på söndan va..?!

Jajjemen! Nu springer jag en mil innan jobbet varje dag för att vara i god form inför säsongen -06...

NS: 38 varv
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Samson skrev:
höfläkt skrev:
Samson skrev:

Jajjemen! Nu springer jag en mil innan jobbet varje dag för att vara i god form inför säsongen -06...

Kanske ska vi starta en liten obligatorisk "dåliga ursäkter tråd" också....

Jag kan börja....

1. Har garanterat kört minst gocart av alla som kommer ( ärligt alltså, har kört max 3 gånger....)

2. Är jättetung....( har ju inte hunnit träna alls, tillbringar all ledig tid i garaget, och sitter still i bilen hela dagarna i jobbet...)

3. Jag brukar alltid ( alltså vid de 3 tillfällena jag kört....) ha otur med att få dom bilarna som går sämst, ofta börjar dom märkligt nog gå bättre lagom när jag inte fått köra dom mera...!?

4. Hmm, återkommer när jag kommit på något mer....

Hade jag bara kört lite mer, kunnat träna mer så jag inte var så tung och mer uthållig samt haft lite tur med att få en bil som gick bra skulle jag garanterat köra jättefort.... thumbs up

Racern:
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003

Bistec skrev:

Kanske ska vi starta en liten obligatorisk "dåliga ursäkter tråd" också....

Jag kan börja....

Den här har garanterat varit uppe tidigare men är värd en repris i detta fall. thumbs up

Passar kanske bättre på middagen när jag antar att ursäkterna kommer att hagla tätt.

Racing Excuse Generator:
http://www.turnzero.com/technical_resources.php?resource=racing_excuse . . . .

#52 Modsport II
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Nänä, någon extern ursäktsgenerator behövs inte. "kan sälv" som jag sa när jag va liten.

Klar misstänksamhet måste dock riktas mot vissa E21-förare då de verkar jobba för en partisk domare.

Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Ja det är bäst att ni tränar er på undanflykter... Ni kommer att behöva dem Jag tänker nämligen plocka segern

Hittills är följande anmälda till gokarten:

Lars Randau
Per-ola Mattsson
Arne Lindgren
Johan Samson
John Bergström
Martin Spetz
Gunnar Östlund
Alex Eklöw (ej bekräftad än)

Mest Cup-åkare än så länge.. Hoppas det blir fler gatbilsförarna.

Slåtte
Här sen Nov 2002

Jag lämnar w o.

Banaktiviteter ägnar man sig åt på sommaren, nu snöar det...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Per-ola Mattsson
Öjarp
Här sen Nov 2004

Sörpan! I dina trakter så är det väl "vinter" även när det är sommar, så det är ingen ursäkt, anmäl dig!!

Angående partisk domare för E21 förare så är anledningen till det att vi blivit motarbetade en längre tid . Ex 1, tävling på Gelleråsen -05, vid rullande start så SKALL start fältet inte släppas iväg om det inte är samlat, enligt uppgifter så var en bil ca ½ varv efter, gick starten? Jajamänsan och vad var det för bil som var ½ varv efter jo en E21:a (vilket aldrig har hänt innan).
Ex 2 vid träffen hos Ingvar M-02 och tävlingarna på Boda Borg så var det 2st E21 förare med i samma lag (vilket borde innebära ) vann det laget? Nej, vann gjorde ett lag inhållande E30 förare och M-02 fantaster .
Exempeln är oändliga. Så det hade varit skönt att bara få kämpa mot motståndarna på banan och inte som vanligt hela

"Vänliga" Hälsningar
Per-ola Mattsson
/Peace, Love & Understanding

Laholm
Här sen Nov 2002

Per-ola Mattsson skrev:
Ex 1, tävling på Gelleråsen -05, vid rullande start så SKALL start fältet inte släppas iväg om det inte är samlat, enligt uppgifter så var en bil ca ½ varv efter, gick starten? Jajamänsan och vad var det för bil som var ½ varv efter jo en E21:a (vilket aldrig har hänt innan).

De hade väl ett tidschema att följa, de kan väl inte vänta hur många varv som helst innan de släpper

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Per-ola Mattsson skrev:
Sörpan! I dina trakter så är det väl "vinter" även när det är sommar, så det är ingen ursäkt, anmäl dig!!

Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Sörpan skrev:

Är det inte läge för dig att införskaffa en omgång långnabb eller dylikt?

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

GunnarÖ skrev:
Sörpan skrev:

Är det inte läge för dig att införskaffa en omgång långnabb eller dylikt?

...och lite mera markfrigång...

Citera
Allmänt banåkaforum
1, 2   >>
6545 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande