| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Behöver jag hårdare belägg???
|
1361 besök totalt |
|
Som sagt, har dessa Ferrodo DS2500 belägg bestraffats mer än dom bör
och är det dags å skaffa "riktiga" racingbelägg
notera den blå svedda kanten till vänster
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
|
Fungerade dom bra?
Livslängd tilll nuvarande slitage? Tycker det ser ut som du kan köra på dom någon/några banträff(ar) till beroende på hur många du kört för att komma dit dom är nu. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
100-150mil på bana.....ca 700mil totalt. Jo dom funkar fint men jag blidde lite orolig när jag ser att ytterkanterna har blivit porösa.... och att tydligen beläggen håller på att lösas upp i bitar
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
Ser ut att ha fått käka lite för hårdtuggad mat mot vad de kan tugga. Inte alls ovanligt att hela beläggen släpper från plattan när de ser ut sådär. _________________ Roland Johansson |
||||||
Med andra ord så bör jag hoppa upp till DS3000 belägg isf? Kanske rent utav att 4-kolvsoken som jag har liggandes åker på till våren
||||||
Jag har fått rekommendation av Stacke på PEAN att enligt hans erfarenhet håller Carbotech XP8 nästan dubbelt så länge som Ferodos belägg typ, DS3000 och har likvärdigt bett! Kolla med honom! Han kan bromsar! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||||
Ett "hett" tips är att byta lite tidigare än man kanske tror när beläggen börjar bli porösa och lösas upp, jag vet av egen erfarenhet att det går ganska fort att slita ner de sista 3-4 mm sen och när det plötsligt slutar stanna får man hoppas att man har mycket väg kvar eller väldigt låg fart
Från att ha haft ca 5mm kvar till detta:
Gick på en halv banträff, inget gnissel från slitagevarnaren i förväg... Det var en väldigt intressant upplevelse som slutade utan några skador på något alls, ibland har man tur
_________________ Pontus Fyhr |
||||||
Jag brände 5mm greenstuff på en banträff och förstörde skivorna på kuppen och fick köra hem i 50km/h... men eftersom det var greenstuff så tog jag inte den erfarenheten som något som stämmer in på andra märken. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Detta var pagid blå, de anses väl annars fungera ganska bra i förhållande till många andra? _________________ Pontus Fyhr |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1361 besök totalt |