| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Lotus Europa S1A-68 Ex Modsport, Gatregad
|
2509 besök totalt |
|
Lotus Europa S1A-68 Chassi Nummer: 131 Garanterat en av Sveriges snyggaste Europor ! Arne Berg trimmad R16 med trim kam, portat topp, andra stöttstänger, extraktor, en ljuddämpare modell mindre, dellorto 40or, original 4vxl låda Motor/låda renoverat för ett tag sedan, och har sedan dess gått runt 50 mil max per år med olje/filter byte varje år. Ej tävlingskörd sen sent 80tal. Koni / Spax dämpare, hårdare bussningar, avlastade drivaxlar bak. 13" Revolution med michellin ban/gata gummi. original bromsar (skivor/trummor) fast med hårdare belägg fram. Cortina breddad, huvlåsnigar fram & bak. http://www.garaget.org/?car=9798 Ex modsport bil som är gatregad. Men den används knappt längre så lika bra o sälja än att den står år ut o år in o samlar damm. Polerad ett antal gånger per år, ståt i varm garage sedan 80 talet, övertäckt under vinter året och upppallad. Finns i Göteborg Pris: Bud över 100 000, Ej byte ! Mail : Andreas.tysk@gmail.com _________________ Andreas Tysk Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
|
om det är någon tröst så skulle jag vara jätteintresserad om jag bara hade mera garageplats och lite mera pengar. Men nu är det inte så....
Lycka till med försäljningen! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
|
Tackar Wankelsport !
hehe tänk om man hade mer plats o mer pengar, man skulle tappa räkningen på bilarna till slut
Jodå anton, samma bil som nu måste bort. De va min far som ångrade sig efter några dagar i våras, men nu ska den bort ! Anledningen är att jag är förlång för europor (1.90) o farsan börjar bli för gammal för att krypa in i den .. Fortfarande intresserad ? ring mej på 0736854131 isåfall / Mvh Andreas _________________ Andreas Tysk Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
|
Hmm, fortfarande ingen ? om inte bilen bli såld så kommer den ställas undan i annat garage ev stad
_________________ Andreas Tysk Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
|
Som banbilslös rejsian är jag alltid intresserad, tror jag har mailat med dig ang. denna nån gång i våras med. Men du säger att du inte ryms med dina 190 cm. Jag är 187 och väger in på nästan 90 pannor vilket borde isåfall göra mitt svängutrymme i denna vagn ganska begränsat?
Länken till garaget verkar inte funka för mig, du har inga bilder du kan lägga upp här? Sen är det så att jag lovat att inte köpa nån bil före kåken står klar till våren men det är ett tungt löfte... _________________ Tord Ringenha11 |
||
Det är värt ett försök. Jag är 186 cm, och det funkar. Jag har bytt till liten ratt vilket nästan är en förutsättning för att få in benen någorlunda smidigt. När jag har hjälm måste jag ta ur dynorna i stolen, men det funkar det med. Ska köpa gocart-stol och ta bort golvets ljuddämpning (c:a 1cm) har jag tänkt så har jag löst det problemet. Första gången man sätter sig känns det konstigt, men när man klivit in och ur ett tiotal gånger samt åkt några mil känns det helt normalt. TIPS: Lägg ett inlägg på Lotusklubbens forum: Http://www.lccs.nu/forum och fråga om du inte kan få provsitta en bil som bor närmare dig. Helst en S1, då. _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||
|
Nja de e trångt med knäna kan jag lova och huvud utrymmet är aningen litet med hjälp på, har provat utan stol och de blir rejäl skillnad, har en nerkapad gokart stol som går in exakt o då sitter man rätt hyffsat.
Hm tror garaget.net har lagt ner för några dagar, men visst kan ta o lägga upp dom här nu när det inte funkar ! . Jag har hittls lagt ut annonsen på : Rejsa Lccs Wheels Blocket Annonsdirekt + djungeltelefonen bland lotus folket
_________________ Andreas Tysk Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
|
pga dåligt intresse så kommer Europan bli kvar som min samt förbättras o kommer säkert ut på banor 2006 !
||
Det gör du rätt i. Man säljer inte sina lotusar hursomhelst, framförallt inte om de funnits i familjen länge. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
![]() |
SÄLJES
|
2509 besök totalt |