Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Läsvärda diskussioner på Autosport/Atlas F1 forum
1033 besök totalt
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare

"Your own Experience at the Nordschleife"
http://forums.autosport.com/showthread.php?s=5402466926bf897c1645a3a2c . . . .

"The old Nurburgring - how many corners?"
http://forums.autosport.com/showthread.php?s=0a435fe126e222eac5ad03842 . . . .

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

OT: Notera att en viss C F Eick ger sig in i diskussionen om antalet kurvor på Ringen omkring inlägg nr 45, vem kan det vara månntro?

Sedan hamnar jag nästan i en dispyt med Mike Argetsinger. Jag mailade honom och förklarade att jag inte menade något illa varpå en mailkonversation påbörjades som varade några år från och till. Det visade sig att Mike var son till Cameron Argetsinger som var mannen som introducerade F1 i USA på Watkins Glen. Cameron arrangerade sedan USA:s GP fram till 70-talet så deras hem var frekventerat av stjärnor som Stirling Moss, Jim Clark etc. Att familjen sedan var personliga vänner med Joakim Bonnier, att Mike jobbade åt Cooper-stallet på 60-talet och reste med F1-cirkusen runt jorden och var med under inspelningen av John Frankenheimers "Grand Prix", att han bodde i Tyskland på 70-talet och körde framgångsrikt Formel Vee-tävlingar på såväl Nord- som Südschleife, att hans bror Peter tävlade professionellt i Grand Am-serien och kört 24h på Ringen osv resulterade i så många fantastiska anekdoter att redan 10% av dem skulle fylla en extremt läsvärd bok med unika inblickar i racingvärlden jorden runt under 4 decennier. Jag minns speciellt en historia från 70-talet som involverade en Ford GT40, 250 km kurvig Interstate Highway och en körtid på en timme... En mycket ödmjuk och trevlig man som var medveten om hur privilegierad han var men aldrig skröt om det. Tack för att du rotade fram tråden Sörpan! thumbs up

Notera även det välfotograferade varvet inifrån från tidigt 70-tal mot slutet av tråden, underbara bilder!!!

Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Snacka om att läsa slarvigt när jag inte upptäckte att det var du som var med i tråden, Christian!

Jag brukar gå in och titta i Nostalgia-forumet nån gång då och då, nån som har läst hela tråden om Chris Amon? Inte jag...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Sörpan skrev:
Snacka om att läsa slarvigt när jag inte upptäckte att det var du som var med i tråden, Christian!

Ingen fara!

Sörpan skrev:
Jag brukar gå in och titta i Nostalgia-forumet nån gång då och då, nån som har läst hela tråden om Chris Amon? Inte jag...

Jag läste och deltog aktivt nästan varje dag i 3 års tid, men det var när jag var inne i min "forskarperiod" och höll på, mest med Ringen, att snoka rätt på all möjlig info om race, bilar, förare etc. En kul period, men sedan försvann några av de största profilerna som var extremt seriösa och kunniga och då tappade jag också intresset att hänga där lite grann. Numera tittar jag in då och då och hänger här på rejsa istället...

Angående Amon-tråden så var jag med upp till 1000 poster, men sedan gick det inte att följa den längre. Där finns dock material till en hel volym raceböcker!

1033 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande