Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
947 besök totalt |
Opel Calibra 16V -92 - såld
Dags att presentera banåkabilen Opel Calibra. Motor: original 150 hk Chassi: Apex 35 mm sänkfjädrar, koni gula justerbara dämpare. Hjul: Powertech type D 8x15, Kinesiska däck 195/55/15 spoilers runt bilen SFJ Kupe: all möjligt utrustning från fabriken, Victor F1 ratt med distansadapter och Sparco knappar, JVC mp3-player, Chassin känns bra men mer grepp och pulver önskas. ![]() Planer: Shiftlight "F1" Gear indicator Launch control Luftkylning för bromsar. Lite trim R-däck Isbana är egentligen vad jag har kört ganska mycket, senaste åren, 2-3 gånger/vecka, men asfalt är ju nästan lika kul. Några stora projekter blir det inte för mig men många småjusteringar och förbättringar istället. Här på isbanan med trogen bruksbil Passat. 90 hästar och vanliga (bra) vinterdäck är bra kombination. ![]() Ett par gånger provade jag med Calibran också men det var ingen grepp före 100 km/t, och sen var rakan redan slut. Jag var också rädd att krocka den, glasfiber är inte så billigt... ![]() Jag kan berätta om andra bilen, isbanbilen också om det händer något intressant. Förra året köpte jag Volvo 244 för att åka på is men på grund av otur och för många tekniska problem blev den aldrig färdigt. Tidigare hade jag Sierra med is(rally)däck men tyvärr den bilen klarade inte sommaren och grusvägar... Volvo 244 B2.1 -79 är i originalskick. Den är inte lika snabb än Sierra, men hoppas att man kan köra mer istället för att meka hela tiden, som hände med sierran. Sen har jag en bil för bana endast, nämligen kart: Birel / Parilla SS20, klass Formel Nordic. I dagsläget hittar man den i museum i Helsinki, för att den är ex. Häkkinen _________________ Tomi oksanen Diesel-POWER since 2006 |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
947 besök totalt |