Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1314 totalt) |
kan man programmera om styrboxen för att få automaten att "hänga" kvar längre på växlarna ??
Eller är det rent mekaniskt i lådan? som styr uppväxlingarna......? tycker min växlar alldeles för fort speciellt på låga växlar , innan man kommer upp i dom varvtal som behövs för riktig grunt.... |
||||||
Tror inte Porsche blandat in styrboxen. Det är för övrigt två stycken, en för tändningen och en för sprutet. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||||
På sena GTS (94-95 tror jag) sitter det en adaptiv kickdown men det är ingen revolution att tala om. Om du vill ha mer kontroll kan jag rekommendera en att tjuvkoppla en knapp eller switch till kickdown-givaren under gaspedalen. Lite egenheter med lådan är att den startar på tvåan på de fyrväxlade bilarna om man inte lägger den i tvåan vid start. Det är justerbart hur hårt lådan växlar, har för mig att det är vakumstyrt. _________________ Anders Hansson |
||||||
Lättåtkomligt ? Nackdelar ? Finns det någon som gjort det och framförallt då lätt kan göra det igen ?? |
||||||
Lite länkar för att ändra växlingsbetende:
http://www.nichols.nu/tip066.htm http://www.nichols.nu/tip047.htm http://www.nichols.nu/cat09.htm _________________ Anders Hansson |
||||||
![]() |
||||||
Här finns en länk
http://members.rennlist.com/v1uhoh/k När jag läste den så insåg jag att den endast justerar hur hårt den ska växla, men du kan justera och prova hur det känns, tycker du inte om det så är det bara att skruva tillbaks. _________________ Rehan Mirza |
||||||
Aha, fast då fixar den ju inte alls det jag är ute efter egentligen..... hårdheten på shiftningarna tycker jag är helt ok..... utan det jag skulle vilja är att växeln hänger kvar upp på högre varvtal innan den växlar.... fast det kanske inte går att fixa ? |
||||||
Det finns ett trevligt kit från Jaeger som förmodligen är precis vad du är ute efter:
http://www.marketworks.com/StoreFron Launch from first gear, push to pass, full power, all on your command with the GTRSS kit. In the final years of production, Porsche added a little transmission program to make the 928 automatic more "sporting". Jager Engineering developed a cool kit that will unleash the beast in a similar way, but with you in control. Fully compatible with all Jager shifters as well as the Factory standard shifter, the GTRSS is a new kit that puts you in command of your driving style. By simply depressing the button of your shifter, you can go from mild to wild. Aggressively launch from 1st gear, delay upshifts to stay in peak power range, and "push to pass" function when you need to clear civilian traffic. The GTRSS kits comes complete with electrical parts, wiring harness, hardware and instructions. Installs in about 30 minutes. Disclaimer: Use at your own risk. Always obey traffic laws. Drive safely! Det är en kompis till mig, Nicole Mossinger, som har webbutiken hookedoncars.com. Jag skulle tro att de kopplar in en extra brytare för kick-down till knappen på växelspaken. Säkert något en händig person kan göra själv för en bråkdel av kostnaden. _________________ Anders Hansson |
||||||
Sitter bägge boxarna där? _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
Jepp, och ett hav av säkringar och reläer. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1314 totalt) |