Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Har idag flyttat chassinr på 02án
876 besök totalt
Götesson
Nybro
Här sen Jan 2004

Trådstartare

Tänkte dela med mig angående detta!

Jag var i behov att flytta chassinr på min BMW 2002tii.Då plåten som detta är instansat i skulle tas bort helt.

Åk till närmaste Besiktningsstation som utför Regbesiktningar( typ. Ombygda fordon) med bilen,karossen etc. OBS!!!...Skär inte bort plåten där det befinliga chassinr står innan ni åker till SBP.

Säg till en besiktningsman/kvinna vad saken gäller(flytta chassinr) Då sätter de en plomb någon stans i bilen tills den skall reg.bes.Du får även ett papper där det står att det är godkänt att flytta chassinr med underskrift osv.

När du nu fått detta intyg åker du till en Autoriserad verkstad i mitt fall BMW. Där du lämnar intyget å be dem stansa in chassinr på det stället som SBP tyckte verkade lämpligt.

Behåll nu både kvittot från verkstaden samt intyget från SBP tills bilen skall bes. Å vad ni än gör så ta INTE bort plomben från bilen,då detta resulterar i att dina handlingar/papper på flyttat chassinr inte är giltiga när du skall bes. !!!

Gjorde detta idag å det kostade 0:- på SBP å 150:- på verkstaden.

Stockholm
Här sen Dec 2004

Verkar som en gedigen process=)

Jag sa bara att jag rostlagat och behövde flytta numret, så stansade jag det själv i bilen.

Men det kanske är annrolunda om plåbiten som numret sitter på ska bort helt, än att den bara byts ut? (rostlagning)

MVH Erik

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Skruva banåkabil
876 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande