| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
BMW S50 B32 med Grupp A spec (startad första gången ikväll)
|
5661 besök totalt |
|
Äntligen... första gången som den andas... vill bara dela med mig av en liten filmsnutt. (Filmad av Rattracing Johan)
Valde att starta med original ECU, insug och stift så den hoppar igång. Max 3000 rpm eftersom den är helt ny byggd, synd bara att ljudet inte riktigt går att återge på film! Nu återstår lite finputs, helsvets av avgassystemet (så den inte låter som en fiskebåt ) sen är det mappning som gäller.
På återseende på banträffarna till nästa år. /Manuel Filmsnutt S50 B32 Uppstart _________________ Manuel Holenstein |
||||
ok, då hänger jag med lite bättre. Lät ju trevlig och verkar svara bra på gasen. _________________ Anders Dauner |
||||
|
Låter ju jättebra och bilen ser fin ut men... ...jädrar vilken frän AUDI TT man skymtar i bakgrunden!
ääähhhh bara skojjar ju! Gott mos!
_________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
|
Den låter kalas Mani. Vilken respons!
Få ner den på alla fyra till i vår så drar vi auf Deutschland unt Nürburgring!
Jag (med minst mos) ligger först och spårar, du efter och sist Thomas som knuffar till dig om det går för sakta!
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
Moin moin Herr Regnell, Klar sind wir nächstes Jahr dabei, dann wird auch die Post abgehen!!!
Men då tar vi också med oss Henke & Johan, jag menar... Johan har ju gått och skrålat om hur snabb TT:n blir... så upp till bevis!
Nu när han har hört hur en "riktig" motor låter, så hörde jag han senast igår mumla något om... "nästa gång blir det en sugmotor men med 2 burkar till..."
/Mani _________________ Manuel Holenstein |
||||
Ja du Thomas... Vad ska jag säga... bli avis när man själv åker E46 M3...
Vi fixar inget på din bil, hörde någon "för ett tag sen" säga att det funkar bäst med originale!!!
Se till att dyka ner någon helg nu, garagefest med lite go-cart är under planering... /Mani _________________ Manuel Holenstein |
||||
|
Härligt med lite fler sugtrimmade S50. Är det strikt grupp A spec eller kan man få se receptet?
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Jag är ju värdelös på dyska men döma av smilisarna lovar det gott!
Ja, det är något visst. Nu har jag ju iofs provkört Johans "andra bil" på Gelleråsen och när väl stressfläkten kommer igång bör det iväg så in i bänken ....men det är ju som sagt när fläkten kommer igång det...
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
|
Ringentur med Micke o Mani....puhh...blir svettigt med en orginal
Men jag lovar att ta i för att vinna . Tur att jag har AC Hur ska jag göra för att hänga med?? Är rädd för att nytt skattemärke i april inte är tillräckligt. Kanske får jag uppdatera bromsarna fram med nya belägg, orginal teile naturligtvis.
Kan inte låta bli att köra filmen med din 1:a start om och om igen.... It's like an eargasm... _________________ Thomas Elfwing |
||||
Jo det finns på 3.0 och 3.2:an, har för mig att PTG fick ca 420hk med ungefär samma vrid ur 3.2:an i sista versionen. Har själv en 3.0 med grundspec från grupp-A men med lite värre kolvar och kammar, är dock inte körd i bänk ännu. Siktar på just under 400hk när den hamnar i motorbänk under vintern. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
5661 besök totalt |