| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
4wd - utan diff mellan fram och bakaxel, körbart?
|
<< 1, 2 3886 besök totalt |
|
vad är det för bil som du har ?
tänkte på "900hk/1200kg" jag har för mig att Audi S2 ska ha en mycket bra planetväxel men jag hörde nått att den skulle klara ca 7-800hk men det borde vara ett bätre alternativ än stumt men sen så vet jag inte om du mena mellan fram och bak eller på bak/fram axeln (om det är till är mellan fram och bak eller mellan sidorna) antar att det är inte ditt bygge med hojen som har den effekten
_________________ // Mikeal Rylen |
||
|
haldex
kolla lite på haldex kopplingarna i vag sortimentet tål massor av effekt och med lite mod kan den användas som lös enhet. haldex performance parts eller ace competition i borås vetr det mesta som är värt att veta om haldex systemet. klumpen är ju dessutom dator styrd vilket ju innebär att den är prrogramerbar från fullt öppen till fullt låst ace har färdiga programvaror för detta. har för mig att hansen har haldex i sin cittra och den har inte direkt effekt brist. mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||
|
Re: haldex
Vad jag hört så har ju Hansen varit lite av test förar åt Haldex
Det har varit mycket utprovning innan det kommit i serie produktions bilar. Det som är lite häftigt med Cittran är ju att den är konstan bakhjuls driven..... och drar på framhjulen när det behövs. _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Jag har en Alfa 33 Sportwagon med inkopplingsbar 4 hjulsdrift utan mellandiff.
Går faktiskt riktigt bra att köra på bana. Man sänker tiden ett par sekunder gentemot att köra med enbart framhjulsdrift. Men det sliter hårt på grejorna. Vintertid är det däremot riktigt roligt, speciellt vid rödljusen. Grymt, grymt, överjäkligt bra fäste vid start. _________________ Michael Gunnarson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
4wd - utan diff mellan fram och bakaxel, körbart?
|
<< 1, 2 3886 besök totalt |