| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Bilder: motorporr
|
3324 besök totalt |
|
ovalkolvar för att motorn skall få samma egenskaper som en V8 fast med 4 cylindrar för att kringå reglemente inom motorcykel-sporten? Blev väl ingen hit vad jag har förstått eller ändrade dom reglerna så att det inte var lönt?
_________________ Chris Ranehov |
||||
Hojen satte ett antal hastighetsrekord för serieproducerade maskiner men den tävlades aldrig med seriöst - förutom på Isle of Man som prototyp. Internationella motorcykel federationenn hade svårt att avgöra om det egentligen var en V8 eller V4 !
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Ganska säker på detta ja, allt annat än cylindriska cylinderlopp tilläts
Men maskinen de vann med tror jag var på 500cm2 och varvades massor
Jag har själv gränslat en NR750 hos Ahlqvist i staden en gång på 90-talet när de fanns tillsalu för 450 svenska långsjalar ( tror de sålde 3 eller 4st i landet vårt ). _________________ Oscar Lindengren Volvo 242DL ( snart 242 T6 ) Nissan Sunny Gti-R Honda CBR954RR |
||||
|
helt klart motorporr... snyggt...
det är ballt när dom får till lite udda lösningar... sånt är alltid roligt att titta på och läsa om!! _________________ Christoffer Svensson Bygger just nu: En Super Se7en med pinto Kör just nu: Porsche 944 TURBO -86 |
||||
VARFÖR ? sälja ?
har den papper ?
den e värd PENGAR ju !
Eller iaf - SNÄLLA - TAG EN MASSA BILDER & lägg upp PLZ ! _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Jadå det är klart att det finns papper på den. Chefen tyckte det var en kul grej att ha en sådan cykel så han köpte två, den ena såldes men denna har han som sagt var behållit... _________________ Jonas Edling |
||||
Jag frågade ang: papper pga att Svenska Honda sålde en Hoj till ett museum i Karlskrona/Kalmar utan papper 1993 - den hojen finns kvar nånstans i Sverige & turnerade iaf då, bland olika museer. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Byggde inte Honda en supersportbil med samma kolvteknik?
oavsett, den motorn gick man och dregla över som ung. _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||
|
slagvolymen ?
0,785 * borrning * slag^2 som jag minns
aahh nu såg ja
de blir area beräkning av kolvytan * s^2 .. hm undra om en sån jävel funkar bra:S _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
![]() |
Bilder o videos
Bilder: motorporr
|
3324 besök totalt |