| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Gissa bilen !
|
7765 besök totalt |
|
Minns de senare bakmotor Melkus sportbilarna, som väldigt tidigt ute med insprutning på den 3 cylindriga Wartburgmotorn. Har för mig Dr. Melkus också låg bakom en rallyinspirerad Wartburg-modell med tidstypisk svart huv och dylika attribut. Tror rent av jag minns dem från midnattsolsrallyt eller ren av KAK rallyt slutet 60-tal.
Men bilen som låg till grund för gissningstävlan placerade jag helt fel innan Melkus senare kreationer exponerades i tråden. Var mera inne på den där Israeliska sportbilen Sabra, eller Sabrena eller något i den stilen. Också den var tänkt att bl.a. kunna förses med en 3-cylindrig tvåtaktare, men av svenskt fabrikat. Kul tråd, återkommer i egen gissabilen tråd med en annan lite lagom udda bil
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Ser ut som en vw-baserad kit-car typ Aztek II. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Låg inte denna ute på annons nyligen? EDIT: http://www.blocket.se/view/6538025.h Kanske inte samma bil iofs? |
||||||
Då är det nog samma bil... Och då sitter det en VW motor i
På den första bilen Gissar jag att den är en FSo, vet dock inte modell. Men som tidigare poängterat så är juh en FSo (oavsett modell) bara en kopia på massa andra bilar
|
||||||
Ser ut som överdesignad Opel Manta A.... _________________ Kristoffer Dahlvik BMW 320dT -10 M-sport |
||||||
Jag tyckte det såg ut som The Getaway för playstation 2.... men jag har säert fel
_________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||||
Aztek var en bra gissning. Men det är en RPB Piraya och den har vw-motor. Denna har varit till salu hur länge som helst, dock lite väl dyr. _________________ Niklas Larsson Läs världens rent subjektivt bästa blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/ |
||||||
|
_________________ Jörgen Eriksson |
||||||
Opel mantabaklysen? |
||||||
Piraya var det den hette! Kommer ihåg att jag såg en sådan här i trakterna för några (ööh, var det 10...?) år sedan - dock i betydligt sämre skick; men blå var den.
_________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
![]() |
Bilder o videos
Gissa bilen !
|
7765 besök totalt |