Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2202 besök totalt |
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Bokar gör du här:
E-Mail: ringtaxi@ok-speedmarketing.com Service Line: +49 (0)2691 932020 Erreichbar von Montag bis Freitag 10:00 bis 12:00 Uhr Service Fax: +49 (0)2691 932017 Man brukar behöva vara ute i god tid dock. _________________ Anders Dauner |
||||||
Jag uppfattade det som om hon frågade om han var passagerare när han sa att han var coach.. Men min tyska är rostig. _________________ Anders Hansson |
||||||
Re: Åka taxi med Sabine
Ja, givetvis gick min huvudäkning inte att lita på. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||||
Åka taxi med Sabine
Hej var det sladdar och går. Verkar dock inte gå alls så fort som med Stuck. Han ställer inte upp bilen utan kör en ren racinglinje och ur kurvorna blev det en och annan powerslide ![]() Det gick så fort att vi tom lyfte med hela bilen (1,8 ton). Inte illa ![]() Andreas: Vi var nere på ringen 30/10 och åkte med Stuck. Bokade den taxiresan på plats. Det var ju naturligtvis fullbokat men det fixade sig genom att sätta upp mig/oss på en väntelista, ja och så sa jag att vi åkt hela vägen från Schweden för att åka med Striezel. (=vit lögn) Det kanske var det som gjorde't ![]() Mvh Anders _________________ Anders Jensen ---------------------------- Kilowatt is my Profession, HorsePower is my Hobby |
||||||
Ja nog går det lite fortare med Stuck, han kanske inte bryr sig så mycket om de så kallade förhållningsreglerna ringtaxi förarna sägs ha
![]() ![]() Nåväl jag vet inte hur det egentligen är med det. Är du säker att ni verkligen var med alla 4hjul i luften? Min erfarenhet är att oftast känner folk mer att det är så, än att det verkligen är så ,i vart fall då det gäller gatbilar och man hör det sägas då. När bilen höjer sig rejält över chassit, känns det ju som man tar luft, känslan förstärks ju ytterligare när bilen sätter sig över chassit igen. Det blir ju då lite oroligt när detta händer med lite svaga kass/kasst. Men det är en väldig skillnad från att hela bilen är i luften. Men visst händer det ibland. Vart tog ni luft? _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Här ser man att det går att få upp M5:n i luften. ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
|
||||||
Jag sa ju inte att det inte gick, tvärt om! Är inte så säker på att du läst mitt inlägg Lenart ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Du har rätt, ![]() Man ska nog läsa inläggen 2 ggr innan man kastar sig över tangentbordet för att skriva ett svar. ![]() Ber om ursäkt, ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Naturligtvis blir det ju det. _________________ Anders Jensen ---------------------------- Kilowatt is my Profession, HorsePower is my Hobby |
||||||
Jag var så jäkla impad av tempot Stuck hade så har inte den blekaste om det var i början eller mot slutet av körningen ![]() Troligtvis på samma ställe som kortet är taget. Lennart Jarmyr kanske vet var kortet är taget? Kom iaf ihåg att han sa -"Hoppla" när det lyfte ![]() _________________ Anders Jensen ---------------------------- Kilowatt is my Profession, HorsePower is my Hobby |
||||||
Citat: Det gick så fort att vi tom lyfte med hela bilen (1,8 ton). Inte illa ![]() Ni hadde inte flugit nämnvärt längre om ni vägt 800kg, förutsatt att bilen inte har stora lyftkrafter som vill få bilen att flyga, gravitationen ökar inte med vikten. Det är snarare chassit och naturligtvis hastigheten som avgör om bilen lättar eller ej. Teoretiskt hadde ni fugit längre om ni hadde varit ännu tyngre förutsatt att chassit betett sig likadant och att bilen ej genererade lyftkrafter (vilket den gjorde men ej så stora) då hadde den kinetiska energin varit större och hadde enkelt uttryckt gjort att ni fortsatt längre i tangentens riktning dvs uppåt och framåt. Om man vänder på kakan kan man låtsas att bilen vägde 1hg inkluderat allt, då hadde luftmotståndet troligen stoppat bilen innan ni landat. Kasta ut en fjäder genom rutan i 200km/h och mät dess stoppsträcka. Ett långt utlägg om en struntsak men ändå. _________________ Avregistrerad användare |
||||||
Det som är lite imponerande med att just en så jättetung bil lyfter konta en lätt är att motorn orkar få upp den tunga bilen i sådan hastighet att den lyfter på de ställen där det går, om man har rätta farten. Hade M5an, högst teoretiskt, vägt 800 kg med samma motor och luftmotstånd, DÅ hade vi fått sett en luftfärd som hette duga. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
Ingen fara! Jätte fint kort! _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Kortet kan jag tro är taget på quidlerbchehöe före flugplatz? det är just det spår man håller där. Jag är ganska säker då man inte håller det spåret över swedenkrutz om man har fritt, annars skulle man kunna tro att det är där kanske? Jag är ganska övertygad av egen erfarenhet att man kan ta luft, med fyra pers i en RS6 avant, stora hoppet på slutet av banan sprunghygel för att vara exakt. Även planzgarten är väl ett parti där det händer tror jag. Dock har det endast hänt mig är jag ganske säker på i sprunghugel med cls och rs6 inga andra ställen skulle jag tro. Som sagt det är svårt att veta till 100% Jag undrar i vilket läge de har chassit inställt när de kör taxin, ju hårdare en bil är satt desto mer tenderar den att hoppla ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2202 besök totalt |