Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1293 besök totalt |
Visst var det race idag, och vilket race sedan! ovanligt nog för årstiden var det torrt de 3 första timmarna, sen kom det en lättare skur som gjorde delar av banan fuktig/blöt innan det torkade upp helt mot slutet. Land-Porschen vann igen, men mest spännande var kampen om 2:a-platsen: Scheid-BMW:n låg tvåa men Zakspeed-Vipern på tredje plats knappade stadigt in och lyckades klämma sig förbi på näst sista varvet, i mål kan det inte ha skiljt mer än sekunder!
_________________ Nordschleife: 626 varv |
||
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Nja, han körde 5 varv innan han fick bryta. Att han på de första varven klippte förbi Schalls DTM-Astra och jagade ikapp och stressade Scheid-BMW:n är i mina ögon värt en ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Jag såg i resultatlistan att det var ett par med namnet Rickard & Tanja Nilsson som körde en VW Beatle med startnr: 163, Nilsson klingar ju svenskt.
Jag tittade igenom resten av tävlingarna men kunde inte hitta att dom har varit med förr. När det står VW Beatle är det en gammal hederlig Typ1 då, eller är det felstavat och ska vara Beetle, för den nya modellen står ju som VW New Beetle i programmet. Men tycker dom har för bra tid 10,35 som snabbaste varv och 138,5 km/t i snitt för att vara en gammal bubbla. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Lennart, det är en New Beetle: ![]() om jag inte minns fel så tror jag att Rickard Nilsson är svensk men jobbar i Tyskland sedan ett par år tillbaka, har setts köra en pärlemovit Audi V8 i förra årets 24h och hade 2003 en underbar Alpina-2002-replica i svart/orange. När han hade BMW:n har jag för mig att jag bytte några ord med honom i depån och att planen var att köra Youngtimer Trophy, men det tycks ha ändrats? _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Nilsson körde fö V8:an även i årets 24h.
När det gäller benämningen på bilarna så är det i helt upp till anmälaren att ange vad det ska stå i startlistan. Mao så kan man kalla en bubbla för 'Beatle' om man tycker det känns bra (eller om man är jättestort fan av ett avsomnat band från 60-talet). ![]() _________________ Anders Dauner |
||
Här är Mike Frisons kort från sista racet + bilder från avslutningsfesten, där Sabine är sångerska.
![]() http://20832.com/event.php3?event=05 ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1293 besök totalt |