| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Div 1 rallycross Nissan
|
4446 besök totalt |
|
Nissan Sunny GTi-R körd i Rallycross EM Div 1. Rörramsbygge byggd i England 1994, cert finns på bur/rörram. Huvar, skärmar samt en dörr i kolfiber/kevlar, golv i kolfiber. Alla formar medföljer inkl formar till kofångare. Hjulupphängningar inkl uprights i magnesium från MG Metro 6R4 (GrpB) Proflex-dämpare. Bromsar från Metro 6R4 (AP Racing) Diffar, fördelningslåda, växellåda från Metro 6R4, växellådan har Xtrac innehåll, extra drevsats finns. Motor: 2-liters Nissan (SR20DET) Separata spjäll, modifierat block/vev, H-stakar, smidda kolvar, topplock från Nissan motorsport (Nismo), Ny kullagrad Garrett, rostfritt grenrör, HKS Racing wastegate (50mm), HKS Racing dump, torrsumpssmörjning, F1 intercooler. Bromsad till 618hkr@8000rpm. Stack dash-system Styrsystem saknas, men det går att ordna mot tillägg. 1 hel pall med reservdelar medföljer. Har nog missat nåt, men fyller på med info. Pris: 80000:- som det står. Mvh, Peter ovner 0735-061886 efter 17.00 vard. samt helger _________________ Peter ovner |
||||
|
Hej,
Ja, den har gått både i sverige och på kontinenten. Vi planerade att köra SLC Sprint med den, men på grund av för många bollar i luften så har den blivit stående. Bilder var det, måste lura ut hur man laddar upp dem bara, försöker ikväll. Mvh, Peter
_________________ Peter ovner |
||||
|
Hej
Måste säga att det låter som en asfrän bil, drömbil. Bara undrar om man skulle kunna få se lite bilder på bilen/chassiet osv Jag har ju inte pengar till att köpa den så kan förstå om du inte vill sitta o skicka bilder till en "bildsamlare" men jag skulle uppskatta det väldigt mycket.... eller om det finns några bilder på nätet MVH otto o.leffler@spray.se _________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20a2 |
||||
|
Hej,
Nu provar jag att lägga in några bilder, hoppas det funkar... Utsidan, notera att det är två lager motorhuv.....
Motorrum
Insidan full med bråte....
||||
Hehe! Javisst är det lika bra att jag köper denna med då!!... fattas bara lite pengar i kassan nu när jag köpt din gamla BMW och betalat av topplånet... Jag har fått göra konstgjord andning på plånboken
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Det är en 5-växlad dogbox med h-mönster. Defekter? Det är ju en gammal räserbil, med ett visst mått "patina" Men något direkt som är defekt vet jag inte om, däremot så behöver den ju en del finisharbete. Sedan finns ju en hel pall med reservdelar, både nytt och begagnat.
Mvh, Peter
||||
|
Tjena Nisse,
Förstår dig. tyvärr så har man ingen sedelpress i garderoben....
Mvh, Peter
||||
|
kan du skicka mig en spec på vad som följer med samt vad för ecu som har använts(kabelstammen sitter kvar på motorn eller?).
finns det färdiga mappar med motorn? _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
|
Det har suttit ett Zytec-sprut på den, följer med fritt om så önskas. Trigger samt kamaxelgivaren hade gett upp, så detta plockades ut samt ersattes med ett Haltech E11. Det tråkiga med Zytec är att på den tiden följde inte programvaran med systemet, utan fanns endast hos bromsgubben. Jag har försökt jaga fram programvara, men det verkar kört. Kan man få fram givare som funkar, så går det säkert köra med det gamla sprutet, mappen ligger ju i. Kabelstammen sitter kvar i bilen, vi slaktade en gammal styrbox och använde kontaktdonet från den för att koppla in oss i den befintliga härvan.
Spec: Bilen är komplett, med alla delar som nämnts. Samt reservdelspallen med div. reservdelar. I den ligger några extra uprights, div bromsgrejer, extra intercooler, extra X-trac drevsats, fördelningslåda (spräckt men svetsbart hus) mm mm. Vad vill du veta mer? Är lite nyvaken...
Mvh, Peter
||||
|
Såld
Egentligen borde man slakta hela bilen och sälja den i delar, då passerar man ledigt det utsatta priset. Bara en upright utan lager och dämpare betingar 7500:- begagnad, å det finns ju några extra liggandes i pallen förutom de fyra som sitter på bilen. Men svaret på frågan får nog bli nej tyvärr, tror den som köper bilen kommer uppskatta "reservdelslagret" som följer med. Mvh, Peter
||||
|
oh tusan!
Där gick ytterligare en klart frän drifting... , Förlåt åka-häng-pulka till ett annat land.
Tror att nya ägarna kommer trivas med den
mvh Ludde PS Fika snart? DS _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||||
|
Tror de blir nöjda, köparen har världens största samling av Metro 6R4, så här har han reservdelar i massor. Jag är också nöjd, nu gäller det bara att hitta min nya busbil......
Vi hörs på luren.....
||||
![]() |
SÄLJES
|
4446 besök totalt |