Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 14337 besök totalt |
Med tanke på att 0-170 gick på ca 7,5 sec och 200 meter så var accelerationskrafterna betydande, och påfyllningsröret pekade bakåt, och det hände "ibland" att den gick med bakhjulen en bit utanför framhjulen i kurvorna, bakhjul som hadde ett mycket bra grepp i asfalten, så farten vart relativ hög innan man fick ut, så inte berodde det på att soppa innaför locket saknades....... |
||||||
Får börja med att grattulera i förskott till faderskapet, det tenderar att ändra fokus på prioriteringarna en bit. Själv körde jag turbo i en A-Ascona Med Saab 9000 laddluftkylare, och dumpvetiler (2 st) från saab 9k de med. Jag hadde Dubbla Delortoförgasare och lite annat roligt så den rörde på sig. 2liters CIH-block med 96 i borr, hur mycket borr är det i orginal 2.4 motorn? |
||||||
Nej det var inga reglar på sånt i år iallafall, jag fick drifta med min bil och den finns inte bur eller nån ting sånt i den. Det finns säkert nån som kan reglerna bättre en mig. _________________ //Gustav Karlsson Kör:Bmw 325i Bygger: Opel Commodore |
||||||
He he okej _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
Tackar ![]() Trevligt med turbo, Borret i en 2.4:a är 95mm samma som i 2.0 2.2 bara slaglängd som skiljer. 96mm körde du kanske med Volvo turbo kolvar?? Kan bara ladda 0.5bar som mest för kolvarna i 2.4:orna är inga höjdare,får borra till 96mm och montera b230ft kolvar och SAAB stakar så borde man hamna på 2.5liter + man kan ladda runt 1.5bar = Lagom effekt ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
Brandvägg?? Mot ryggstödet bak mot Bensintanken menar du? Har en Aluplåt där. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 14337 besök totalt |