Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel Ascona B -81 Drift Edition (DÖD)
<<   1, 2, 3
14337 besök totalt
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1847



Jimmya skrev:
Magnus L skrev:
Själv hade jag en kadetttank med motsvarande montering i min gammla A-ascona, fast med tanklocket inne i bagagutrymmet, och där var det inga problem med spill


Du sladda inte för dåligt då?



Med tanke på att 0-170 gick på ca 7,5 sec och 200 meter så var accelerationskrafterna betydande, och påfyllningsröret pekade bakåt, och det hände "ibland" att den gick med bakhjulen en bit utanför framhjulen i kurvorna, bakhjul som hadde ett mycket bra grepp i asfalten, så farten vart relativ hög innan man fick ut, så inte berodde det på att soppa innaför locket saknades.......

_________________
//Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.

--VVTS--
Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1847



Jimmya skrev:
Funderar om man skulle montera den här i vinter
[img]Rolig snigel[/img]
och IC från en SAAB 900T16.
oljekylare Opel Calibra.
2st tryckvakter som styr den extra soppan vid laddtryck.
En Bosch bypass ventil (SAAB 9000 Turbo)

Mina ursprungliga planer var att montera en helt annan motor,men vintern kommer inte att räcka till alla project som ska fixas + att man ska bli pappa igen i vår



Får börja med att grattulera i förskott till faderskapet, det tenderar att ändra fokus på prioriteringarna en bit.

Själv körde jag turbo i en A-Ascona Med Saab 9000 laddluftkylare, och dumpvetiler (2 st) från saab 9k de med.

Jag hadde Dubbla Delortoförgasare och lite annat roligt så den rörde på sig.

2liters CIH-block med 96 i borr, hur mycket borr är det i orginal 2.4 motorn?

_________________
//Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.

--VVTS--
Citera
Lille
Trollhättan
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


behöver man inte ha brandvägg i drifting?

_________________
Kristofer Broden
Citera
G Karlsson
Sala
Här sen Nov 2005
Inlägg: 36



Lille skrev:
behöver man inte ha brandvägg i drifting?


Nej det var inga reglar på sånt i år iallafall, jag fick drifta med min bil och den finns inte bur eller nån ting sånt i den.
Det finns säkert nån som kan reglerna bättre en mig.

_________________
//Gustav Karlsson


Kör:Bmw 325i
Bygger: Opel Commodore
Citera
Jimmya
Kila
Här sen Jul 2005
Inlägg: 752


Trådstartare
Magnus L skrev:
Jimmya skrev:
Magnus L skrev:
Själv hade jag en kadetttank med motsvarande montering i min gammla A-ascona, fast med tanklocket inne i bagagutrymmet, och där var det inga problem med spill


Du sladda inte för dåligt då?



Med tanke på att 0-170 gick på ca 7,5 sec och 200 meter så var accelerationskrafterna betydande, och påfyllningsröret pekade bakåt, och det hände "ibland" att den gick med bakhjulen en bit utanför framhjulen i kurvorna, bakhjul som hadde ett mycket bra grepp i asfalten, så farten vart relativ hög innan man fick ut, så inte berodde det på att soppa innaför locket saknades.......


He he okej

_________________
/Jimmy Andersson

_____________________________________________
Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai!
Citera
Jimmya
Kila
Här sen Jul 2005
Inlägg: 752


Trådstartare
Magnus L skrev:
Jimmya skrev:
Funderar om man skulle montera den här i vinter
[img]Rolig snigel[/img]
och IC från en SAAB 900T16.
oljekylare Opel Calibra.
2st tryckvakter som styr den extra soppan vid laddtryck.
En Bosch bypass ventil (SAAB 9000 Turbo)

Mina ursprungliga planer var att montera en helt annan motor,men vintern kommer inte att räcka till alla project som ska fixas + att man ska bli pappa igen i vår



Får börja med att grattulera i förskott till faderskapet, det tenderar att ändra fokus på prioriteringarna en bit.

Själv körde jag turbo i en A-Ascona Med Saab 9000 laddluftkylare, och dumpvetiler (2 st) från saab 9k de med.

Jag hadde Dubbla Delortoförgasare och lite annat roligt så den rörde på sig.

2liters CIH-block med 96 i borr, hur mycket borr är det i orginal 2.4 motorn?


Tackar
Trevligt med turbo, Borret i en 2.4:a är 95mm samma som i 2.0 2.2 bara slaglängd som skiljer.
96mm körde du kanske med Volvo turbo kolvar??
Kan bara ladda 0.5bar som mest för kolvarna i 2.4:orna är inga höjdare,får borra till 96mm och montera b230ft kolvar och SAAB stakar så borde man hamna på 2.5liter + man kan ladda runt 1.5bar = Lagom effekt ,men det får bli när man har tid.

_________________
/Jimmy Andersson

_____________________________________________
Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai!
Citera
Jimmya
Kila
Här sen Jul 2005
Inlägg: 752


Trådstartare
Lille skrev:
behöver man inte ha brandvägg i drifting?


Brandvägg??
Mot ryggstödet bak mot Bensintanken menar du?
Har en Aluplåt där.

_________________
/Jimmy Andersson

_____________________________________________
Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai!
Citera
Jimmya
Kila
Här sen Jul 2005
Inlägg: 752


Trådstartare
Skrotar ner bilen och säljer av alla grejjer.
Har ett nytt project på G

_________________
/Jimmy Andersson

_____________________________________________
Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Opel Ascona B -81 Drift Edition (DÖD)
<<   1, 2, 3
14337 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande