| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Garageplats Jönköpingsområdet
|
2435 besök totalt |
|
EDIT: Skriver om det hela lite. Har alltså en Kadett Coupé, men inget garage. Det visade sig vara rätt svårt att hitta. Det verkar som att ju mer utrymme folk har, desto mer skit samlar de på sig... Jag är inte så kinkig, utan en plätt i en lada eller vadsomhelst med tillgång till el duger fint. Bor i Ryd i norra änden på RV26, "Nissastigen". _________________ Alexander Widell Opel Kadett Coupe -75 Buell XB12S -08 |
||
|
Du vill inte ha att meka i? Jag har hittat ett garage men 3000 kr i månaden är lite tungt för en person. Det finns dock utrymme för minst en bil till 50kvm är garaget på.
Hör av dig om du är intresserad
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
|
Det var ganska många pengar. Eftersom jag bor ca 20 min från Jönköping har jag inga som helst krav på att det ska vara centralt. Antar att garage på attraktiva platser centralt i Jönköping kostar bra mycket mer pengar än om man kommer bort en bit. Vart ligger garaget i fråga? Finns det för övrigt någon som skulle vilja dela? Hittar jag inget annat får det väl bli det här.
_________________ Alexander Widell Opel Kadett Coupe -75 Buell XB12S -08 |
||
|
Jag är sugen på att dela m,en det får ej kosta för mycket bara, "fattig Student
"
Pratade med John c oxå och det garaget ligger i huskvarna men 1500 är lite för mycket för mig, jag kan tänka mig utanför stan jag oxå... I Vetlanda där jag tyvärr har min bil nu så kostar 50kvm 500:- vilket jag förstår är orimligt här man skulle man få tag på ett för kanske 1000-1500 på två pers vore det mkt intressantPär _________________ Pär Moberg |
||
|
3 st på 50 kvm innebär 1000 kr per person och månad. Det borde få plats. Min bil tar ca 10 kvm i anspråk och behöver inte flyttas förrän våren. Kom igen nu så vi får ett vettigt garage
Det ligger förövrigt i Husqvarna.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
|
Har jag missat något eller bor du (JohnC) i sthlm? Varför vill du i så fall ha garage i jkpg? om du menar att vi tre skulle dela kanske det faktiskt kunde funka. Inga bilder från garaget?
||
|
Jag arbetar veckotid i Jönköping/Huskvarna dvs jag är inte här på helgerna men hela veckorna och det är jäkligt trist utan familj så kvällstid tänkte jag skruva bil istället för att döda tiden med DVD.
Träna? Jag Tror inte det
Därav min drivkraft att försöka att skaffa garage _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
|
Jag tror att Per var intresserad men att det var en kostnadsfråga. Hyresvärden tillhörde kategorin hellre tomt än lite mindre hyra. Intressant resonemang men är man redan mätt så är man.
Kom igen nu Per nu vill vi har lite svar från dig direkt också så vi får en lösning på det här
||
|
Jodå visst är jag intresserad men jag är lite fundersam på hur loaklen är egentligen, har hört att det är ganska skabbigt och förlängningskablar som hänger dvs inga fasta el installationer så de kanske inte orkar med varken kompressor eller vinkelslip eller ej, detta är vad jag hört men man kan ju alltid kolla på stället eller vad tror ni??
Vad jag hört så är det inte 50 m2 men det kanske stämmer eftersom gubben säger det...
50 m2 då kanske det är 5*10m och då blir det jobbigt med 3 bilar men man kan ju alltid kolla
Pär _________________ Pär Moberg |
||
|
Inte för att jag har med detta att göra, men har ni alla 3 varit och kollat på garaget ifråga?
50 kvadrat på 3 bilar är inte sådär vidare gott om utrymme. Jag letar själv efter mekgarage i kristianstadstrakten, jag vill ha minst 25-30 kvm för 1 st bil-/mekplats. 10 kvm uppställningsyta till själva bilen, sen ska det ju finnas plats till verktyg + uppställningsyta för delar som man skruvar loss + ngt. arbetsbord med skruvstycke. _________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||
Som jag skrev så är jag mycket tveksam till 3 bilar på 50kvm, två bilar efter varandra är ju 10m typ så de blir nog tufft... Men dumt att dra slutsater innan med sett objektet _________________ Pär Moberg |
||
|
Jaha, då har positiva klubben årsmöte
Självklart är det så att det inte är optimalt på ngt sätt men för mig är det klart bättre än inget alls som är det andra alternativet. Jag behöver dessutom inte röra min bil förrän till våren och därför ingen större panik om övriga bilar inte är flyttabara inom garaget.
Hur som helst så skall jag börja med att titta på garaget. Det får bli nästa vecka och sedan får jag se om det funkar eller inte. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Japp jag tänkte oxå att man kunde kolla iallfall, och sedan eftersom jag bor här skulle jag ju kunna ta lite kort och skicka till er... eller vad tror ni?? _________________ Pär Moberg |
||
|
Fortfarande utan garage, men ännu mer sugen nu. Finns det ingen som känner till något garage typ i Jönköping, Huskvarna, bankeryd, habo, mullsjö eller nåt? Jag är inte så kräsen.
||
|
Jag tillbringar också mina veckokvällar i Jönköping utan att ha något garage.
Bättre billigt än centralt. Mullsjö tycker jag nog är lite för långt bort. Men runt omkring Jönköping är jag gärna med och delar garage. Jag har svets, motorlyft, biltransportsläp m.m. _________________ David "Co-tec" Ingemarson Lidköping LT 46 -00 Audi 80 GTE Quattro -86 Audi S6 -97 Lupo 3L -04 |
||
|
Nu har jag en vettig lokal på gång i Bankeryd.
Hyra ca 350 kvm/år. (30 kvm, 350 * 1,25 * 30/12 = 1100 kr/mån inkl moms). Är det någon som är intresserad av att vara med och dela? Vi kan välja hur stor yta vi vill ha. _________________ David "Co-tec" Ingemarson Lidköping LT 46 -00 Audi 80 GTE Quattro -86 Audi S6 -97 Lupo 3L -04 |
||
![]() |
SÄLJES
|
2435 besök totalt |