Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
2503 besök totalt |
S: Porsche 911 3,2
Nu ska jag sälja min 911. Den är mycket trevlig att köra på bana, grymt grepp och grymma bromsar. Den är i mycket gott maskinellt skick. Jag har haft bilen i fyra år men åkt ganska lite, bara några hundra mil. Jag har massor med kvitton och diverse intyg Bilen står i mitt garage i centrala Linköping. Stor service med ventiljustering etc nyligen gjord. ![]() Data: - Basen är en 911 SC från 1978, ombyggd 1992/1999 - Vikt: Ca 1100 kg tom - Lexanrutor - Alla dörrar/luckor plåt - Turbovingen bak, alt. har jag också 993 lucka - Hel störtbur, ombyggd av Guss till nya regl. - 6-punkts TRS 3" bälte + 4-punkt på passagerarplatsen - GA kolfiberstolar - Momo ratt, mocka - Rensad inredning och lackad invändigt - Reg. besiktigad med bur och 17" hjul - Fälgar: fram 7,5x17", bak 9x17" - Däck: använda Michelin Pilot Sport Cup - Dimension fram 225/45x17 (alt. 205/50x17), bak 255/40x17 - Vagnbok för Roadsports A resp. PCS Racing klass 2 Motor: - Standard 3,2 L Carrera 1987, 231 Hk - orörd förutom elektronikbox och avgassystem, 147 kW (203 hk) på drivhjulen med orig. avgassystem - Helrenoverad före säsongen 2000 - original oljekyl - Rostfritt raceavgassystem Bromsar: - Från 928 S4, 320 mm skivor fram (964 RS) - 930-bromsar bak - Pagid blå belägg - Ställbar reduceringsventil fram - Ny huvudcylinder från 3,3 turbo Chassi: - Nylonbussningar fram, gummi bak - 29 mm torsionsstavar - Dämpare Bilstein Rennen 2 runt om - Ställbara krängningshämmare fram & bak - Hjulinställning med fyrhjulsvägning - Nya styrstag från Turbo - Div infästningar etc. ändrat till kraftigare utförande Drivning, växellåda: - original 915 med lägre slutväxel "för svenska banor" - Renoverad i slutet av säsongen 2000 - oljekyl - Diffbroms (nya lameller slutet 2000) - Kraftigare drivaxlar (mod Turbo) - Infästningar/bultar för drivaxlar/knutar bytta mot kraftigare modell Turbo - Standardkoppling Pris: 175 kkr mail: magnus@gens.nu _________________ //Magnus Gens |
![]() |
SÄLJES
![]() |
2503 besök totalt |