| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Haltech inköpsställen
|
5 besök senaste veckan (3884 totalt) |
|
Haltech inköpsställen
Hej hej hallå! Jag behöver inhndla ett styck Haltech sprut till min nya projektbil, var köper man det billigast? I sverige eller utomlands kvittar. Anledningen till valet av Haltech är att min bekant är grym på att programmera just Haltech samt att Johannes på JPR som kommer att bromsa spisen ocskå är en hejare på just Haltech. MVH
|
||||||
MRM gör gällande att dom inte sysslar med Haltech längre. Man kan nog tjäna på att köpa den i Australien om man har någon bekant som kan handla. Det är ju "garanti" i Sverige, men problemet är att det finns ändå ingen som lagar en trasig ECU här. Jag hade ett problem med min tidigare E6S, tändningenfungerade inte. Det blev självklart ifrågasättande av om jag installerat fel, och jag kom ingen vart. Slutligen skickade jag hela systemet med sladdar och trigger och allting till Haltech Australien. Efter tre månader konstaterar man att det var fel på enheten. Men frakten på 1000:- blev min nota. Så köper man den I A så är det ju garanti där i alla fall och man får ändå skicka dit den. Sen tror jag risken är rätt liten att den krånglar, om någon som kan den bra monterar. Min nuvarande E6K funkar helt klanderfritt sen 2 år. Jag har varit på gång att köpa den nya modellen, ska jag kolla om vi kan göra gemensam sak? Det ska ifs klaffa för mig, men jag kan se om jag får fram ett pris. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||||||
|
Dalhems hade rätt så bra pris när jag köpte mitt E6X. (Hjälper iofs till att man är återförsäljare åt dom
)
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Ja om du syftar på den som man mappar i windows, för det är den jag är ute efter. Ska vara till en V12
EDIT: vad heter det sprutet??? EDIT2: kollade på Dalhems, det finns något som heter F9-6 8495:- el. F9A-6 9995:- till 6-or, så får man väl helt enkelt köra med 2 spridare per utgång på en V12 då eller? |
||||||
På en V12 måste du använda E11, den har 12 spridar utgångar men bara 6 till tändning så det blir att köra med waste fire. F modellerna är väl bara bränsle ingen tändning. http://www.haltech.com/ecu_comp.htm _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
|
googlade lite
Har hittat ett företag som heter top end performance http://www.racetep.com/haltech.html E6X kostar där 1198$ E11V2 kostar där 1795$ Nya E8 kostar 1399$ Priserna är inkl. sensorer och flying lead = löda självkablage samt 1bars mapsensor.
Alla de klarar av att styra bränsle och tändning på en V12, så det är frågan vilket man ska välja, E11V2 är det värsta. Men sen ska man kunna utnyttja alla funktioner också. Alla tre har dataloggning. |
||||||
|
Är det till en BMW 12:a?
Isåfall måste du nog ha 2 separata boxar för tändningen(om jag kommer ihåg korrekt). det finns väl ingen box som klarar att justera tändpunkterna i annat är jämnt delbart med 720grader
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
|
jag har köpt mapsensor och spolar från denna firma. Funkade skitbra för mig och de gick betala med paypal.
http://www.tweakit.net/shop/ _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||
Varken E6X eller E8 klarar mer än 8 cylindrar om det inte sitter fördelare på motorn. Däremot klarar dom 8 cylindrar wastefire med direkt tändning. Ferrari motorn har väl separat tändspole till varje tändstift? _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Ja det är separata spolar på ferrarimotorn, så då får det bli E11V2. Var det ett bra pris jag hittade? |
||||||
Det var ett bra pris Dalhems ska ha 19900:- för ett E11V2, även med återförsäljarrabatt köper inte jag loss det för dom pengarna. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
|
15000Sek utan moms,skatt och frakt var väl sådär
Har man otur, så blir det en 20500Sek inkl alla avg. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Ja, jag ska maila dem angående frakter och svgifter. Rapporterar det här sen. Om någon hittar billigare så hojta till! |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Haltech inköpsställen
|
5 besök senaste veckan (3884 totalt) |