Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
beslutsångest... grenrör
<<   1, 2
3312 besök totalt
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

Jag tycker att du ska köpa färdigt. Du kommer ändå att ha tillräckligt med effekt så det spelar verkligen inte roll om det är några hästar upp eller ner.

Det är svepta ytan under effektkurvan som räknas och det kan t.o.m. hända att dom grövre rören lämnar mindre area under kurvan än dom "tunnare". Naturligtvis är detta med area under kuvan för bökigt för "average Johnny sixpack" och han köper det som ger högre effektsiffra, även om det är några futtiga småhästar som man kan hämta genom att pilla i sprutet.

Tycker man att det är för lite kan man alltid byta efteråt. Efter några år blir det roligare att köra än att skruva...

Bromma
Här sen Feb 2003

Jag har själv 2tums primärrör på min motoroch det är 1/4" för litet enligt räknedosan, men jag lade mig där därför att rören blev lite kortare än vad dom borde, pga utrymme. Jag tycker nog at man ALLTID kan gå på den smalare diametern om man är i valet och kvalet.

ofta hamnar de exakt uträknade rören i fokus. Man kan i stället fokusera på en bra design. Altså att få en decimeter rakt rör direkt efter och i samma gasriktning som avgasporten. Jämna stora rörsvängar. En flödesmässigt bra colletor, vilket är ett jobb för sig själv. Samt ett slutrör som mynar i en kammare som är så stor som möjligt. Här finns effekt att tjäna över hela registret.

Göran Malmberg

beslutsångest... grenrör
<<   1, 2
3312 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande