| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Generell fråga om orientering av coilover - upp och ner?
|
961 besök totalt |
|
Funderade lite på orienteringen av mina coilover nu i helgen... Normalt på Se7en-byggen så monterar man dämparna så att själva dämparen rör sig med hjulet och kolvstången fästs i chassit, men eftersom detta ökar den ofjädrade vikten funderar jag på om man kan vända alla dämpare upp och ner vid montering eller om detta kan skada packboxar etc i dämparen? _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
Det var just en sådan sak jag var rädd för... Nu är vikten på mina dämpare inte så stor eftersom huset är av aluminium, men varför välja att göra "fel" när man kan göra rätt?
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
|
|
||
|
Behållaren neråt. Du kommer visserligen att få högre ofjädrad vikt men det får du leva med
, satte mina mc-dämpare åt adra hållet men där var bara gas och inte olja i dom (enligt försäljaren) så då spelade det ingen roll åt vilket håll dom satt. De nya sitter åt rätt håll, med behållaren neråt.
Innan du monterar fjädern på dämparen är det bra att trycka in och dra ut kolvstången ett par gånger med dämparen åt rätt håll, så att oljan hamnar på rätt ställe _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
961 besök totalt |