Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4932 besök totalt |
om det där är ett normalt beteende hos Corvetten så kan det nog vara idé att ta reda på hur man bör göra för att inte råka ut för det.
Verkligen! Jag skulle då inte vilja råka ut för något sådant. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||||
Jag har fått det där beteendet fast modell light med 911an över samma krön och nog aldrig haft mera puls på en racerbana... ![]() _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
Har också för mig att jag läst det......kändes tydligen inte så bra ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||
Nu vet jag iofs hur mycket effekt du har i din 930 så jag är inte förvånad över att du kan få den att flyga. Men borde inte Porschen ist vara baktung? Corvetten med sin, iofs ganska långt bak monterade V8 kan jag tänka mig är mer framtung.? ![]() Hur ser viktfördelningen ut på Z06 kontra din 930 Det jag framför allt tycker är konstigt är att Corvetten lyfter så mycket där. Skulle vara intressant att se hur mycket lyft tex. Carrera GT och Pagani Zonda har. De bilarna borde ju ha högre fart där. _________________ Anders Dauner |
||||||||
vetten har ganska exakt 50/50 om jag inte missminner mig. "superbilarna" borde väl inte lyfta särskilt mycket, har fått för mig att de har någorlunda downforce i sådana farter, iof vet jag inte om vetten har det också.
![]() |
||||||||
Det blev en pendeleffekt eftersom den är så baktung, startade tom en tråd här för att få lite råd hur man ska ta det där krönet. Man vill ju gärna kunna åka flat out men kollade på en film med en snabb Skyline och någon som heter Hoyisman (stavningen...) och även han med 10000 varv under bältet bromsade en stund innan så då får man väl tycka det är okej att göra det själv med 120 varv i ryggen ![]() _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
Jag ber om ursäkt om jag har skapat förvirring, inte min mening. Enligt vad jag har hört av andra och jag har även för mig jag läst det på flera forum - så har nya Corvette Z06 rekordet på Ringen bland standardbilar. Min slutsats är att även Carrera GT kategoriseras under standardbilar, varför jag drog jämförelsen. Någon som vet mer får gärna berätta om det inte stämmer att corvetten är snabbaste standardbilen? Mvh Henrik _________________ Henrik Troeng |
||||||||
Mig veterligen har Pagani Zonda F rekordet.
Exakt vilken tid det blev är inte officiellt innan de publicerar resultatet i sport auto, men ryktet säger 4 tiondelar snabbare än CGT. Sen om någon icke-produktionsbil (eller icke-standardbil, kärt barn har många namn) kört 6.55 eller någon annan tid det skiter jag i. ![]() Corvetten har iaf INTE rekordet, även om den är ruskigt snabb. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
Menar du det som är med i GIS (5?), när du kör på ringen och kommer över ett krön å hela bilen skakar till?? Såg riktigt läskigt ut iaf!.. _________________ //StaffanEdvardsson |
||||||||
Uhum, viktfördelningen är väl en av dom faktorer som inte borde spela roll här, det där med att massan inte har inverkar på hur fort kroppar faller. Sånt som påverkar kan jag tänka mig snarare är relativa fjäderstyvheter, hur mycket droop (hänger ihop med fjädern) hur mkt returdämpning, ändring av rotationshastighet på hjulen samt framförallt hur aerodynamiken är, speciellt vid mkt utfjädring. Har säkert missat ngt viktigt oxo. _________________ Pär Hylander |
||||||||
Efter att ha sett Jan Magnussen köra kan jag intyga att han BÅDE har tung högerfot och är gudabenådad på att köra (han har trots allt kört F1).
Han sparar inte en milimeter, vare sig på gränserna eller på materialet...(kankse därför han inte kör i F1 längre). Brutalare förare har jag aldrig sett.... _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4932 besök totalt |