| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vem kan fräsa/porta min Honda B16 topp i Stockholm?
|
3 besök senaste veckan (1718 totalt) |
|
Hej Vem kan/bör man anlita för att porta toppen på min Honda CRX Vtec B16 motor i Stockholmstrakten? Ventilsätena skall fräsas också. Så här skrev Scottes på HPC:
Problemet är att det verkar finnas folk med erfarenhet av Honda toppar i Skåneland, men jag skulle vilja fixa det någonstans i stor-Stockholms området. _________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
||
|
Hej
Efter lite letande hittade jag två st. firmor som kan göra jobbet: 1. Värmdö Motorteknik, http://www.motorteknik.nu/ 2. Dixner & Co, http://www.dixner.se/ i Sundbyberg. Bägge tar ca 2500:- + moms för att fräsa 16 st. ventilsäten, slipa in 16 st ventiler och plana. Det är helt i sin ordning. Frågan är om någon av dessa att föredra framför den andra? - Dixner ligger närmast till hands, (bor i Spånga). - Stoffe från Sweedspeed brukar anlita Motorteknik. Så ni som har erfarenhet av dessa, kan ni ge råd?? _________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
||
För detta jobb tar Erland Cox ca 1900kr inkl moms. Bara så du vet. Ta den som du har bäst förtroende för. Det är rätt svårt att misslyckas med ovan jobb så länge du ger dom exakt instruktioner angående vinklar på sätena och ventil samt hur mkt du vill ta på toppen. Var beredd på att styrningarna kan vara slitna (min topp var dock från en JG-skruvad bil så den kan ju ha gått hur långt som helst, min andra topp har gått 22,000mil och dom styrningarna var som nya). _________________ "Racing improves the breed" - Soichiro Honda Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29 |
||
|
Så länge det enbart handlar om topprenovering kan säkert Enebybergs motor hjälpa till också. Om de är duktiga på just Hondatoppar vet jag dock inte.
_________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3 besök senaste veckan (1718 totalt) |