|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Trådstartare

17 Apr 2003 21:56
|
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

17 Apr 2003 22:23
Är det inte meningen att den ska heta 206Gti RC?
|
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

17 Apr 2003 22:24
Ungefär vad jag kände när man provsatt den på bilsalongen, det gick helt enkelt inte att hitta nån bekväm position i bilen, hur man än gjorde satt man obekvämt av nån anledning..
|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Trådstartare

17 Apr 2003 22:35
Det tråkiga är ju att många biltillverkare kommer med de roliga versionerna av bilarna i slutet av produktionscykeln. 206:an böjar ju kännas gammal.... Maximum resepect på exempelvis Mini och Honda som inte väntar 5 år innan man släpper en kul version av bilen.
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

17 Apr 2003 23:13
Andrew Petrykowski skrev: | Är det inte meningen att den ska heta 206Gti RC? | I Storbrittanien ska den heta 206 GTi 180 eftersom bilen inte är "Radio Controlled" och inte heller speciellt bredarslad (Arsey).
Jag hade funderingar på en sån, men eftersom Peugeot verkar ha svårt för att räkna ut vad den ska kosta och jag dessutom har ramlat på ett annat spår så lär det nog bli en annan bil. Provade en vanlig GTi häromdagen och tyckte inte den kändes speciellt kul.
Lite lustigt att Elise nämner just Mini och Honda eftersom de ligger högt upp på min lista.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet!
|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Trådstartare

17 Apr 2003 23:24
Lennart Mäkinen skrev: | Lite lustigt att Elise nämner just Mini och Honda eftersom de ligger högt upp på min lista. |
Minin är alldeles för dyr tycker jag. Jag skulle dock kunna tänka mig en Type-R. Jag tycker dock att det räcker med en "svängabil". Min Volvo S40 är faktiskt extremt rolig! Den är till för att köra rakt fram fort, och för det funkar den väldigt bra, 240 hk med jätteturbolag är kul!
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

17 Apr 2003 23:35
Elise skrev: | Lennart Mäkinen skrev: | Lite lustigt att Elise nämner just Mini och Honda eftersom de ligger högt upp på min lista. |
Minin är alldeles för dyr tycker jag. Jag skulle dock kunna tänka mig en Type-R. Jag tycker dock att det räcker med en "svängabil". | Jag kan hålla med om att Minin är väl högt prissatt. Hondan är ju inte heller gratis, men den finns trots allt beggad redan.
Jag vill nog ha möjligheten att svänga med alla bilar jag använder. Mina åsikter om S40 och turbolag tror jag inte jag ska gå in på.
|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Trådstartare

17 Apr 2003 23:41
Lennart Mäkinen skrev: | Mina åsikter om S40 och turbolag tror jag inte jag ska gå in på. |
Då snackar vi S40 med turbolag. Jag vill inte ens föreställa mig dina funderingar om S40 med ultra extrem turbolag
Du ska få åka med i båda mina bilar, jag tror du kommer att uppskatta dem! Som sagt åker jag gärna med en sväng i din sugmotor!
|
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

17 Apr 2003 23:46
Lennart Mäkinen skrev: | Andrew Petrykowski skrev: | Är det inte meningen att den ska heta 206Gti RC? | I Storbrittanien ska den heta 206 GTi 180 eftersom bilen inte är "Radio Controlled" och inte heller speciellt bredarslad (Arsey).
. |
Varför heter den då RC i sverige för?
och varför sa dom att dom hade tagit in två nya modeller i Sverige nyligen (206 S16 och GTI 16), när dessa egentligen bara var Xsi och vanliga Gti som dom döpt om?
Är inte S16 dessutom en prestandaversion av 206 i utlandet, typ deras Gti eller något?
och vad fasiken finns det för sammband mellan RC och 16 (iome att dom heter GTI RC och GTI 16)?
Nej, hela den här svenska skumma bilmarknaden med deras omdöpningar och konstiga localiseringar gör mig virrig i huvudet!
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

18 Apr 2003 09:59
Elise skrev: | Du ska få åka med i båda mina bilar, jag tror du kommer att uppskatta dem! Som sagt åker jag gärna med en sväng i din sugmotor! | Just nu har jag inget som är värt att åka i. BMW:n ska bara användas lugnt och försiktigt tills jag säljer den och 924:an är inte färdig. Förhoppningen är dock att den ska starta ganska snart. Då får du gärna åka med.
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

18 Apr 2003 10:02
Andrew Petrykowski skrev: | Varför heter den då RC i sverige för?
och varför sa dom att dom hade tagit in två nya modeller i Sverige nyligen (206 S16 och GTI 16), när dessa egentligen bara var Xsi och vanliga Gti som dom döpt om?
Är inte S16 dessutom en prestandaversion av 206 i utlandet, typ deras Gti eller något?
och vad fasiken finns det för sammband mellan RC och 16 (iome att dom heter GTI RC och GTI 16)? | Jag har fått för mig att det bara är i brittiska övärlden som bilen heter GTi 180. Omdöpningen av GTi 16 och S16 kom väl när de släppte med lite utrustning som var tillbehör innan (LM-hjul, CD och nåt mer).
|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Trådstartare

18 Apr 2003 10:09
Lennart Mäkinen skrev: | 924:an är inte färdig. |
ok, trodde att den var körklar!
|
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

18 Apr 2003 10:14
En ren cooper S kostar ju 197.000:-, en Civic Type-R 203.900:- i baspris, dom är dom som jag förstått rätt jömförbara i utrustning, prislappen som brukar nämnas för cooper s:en på cirka 240.000:- då är bilen fullutrustad med skinn, klima, xenon m.m. Saker som man inte ens kan drömma om i en civic type R.. Sen kan man diskutera storlek osv, men Civicen är ingen jättebil heller
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

18 Apr 2003 10:51
Johan CooperS skrev: | En ren cooper S kostar ju 197.000:-, en Civic Type-R 203.900:- i baspris, dom är dom som jag förstått rätt jömförbara i utrustning, prislappen som brukar nämnas för cooper s:en på cirka 240.000:- då är bilen fullutrustad med skinn, klima, xenon m.m. Saker som man inte ens kan drömma om i en civic type R.. Sen kan man diskutera storlek osv, men Civicen är ingen jättebil heller  | Priset jag fick på en naken TypeR var 197 000kr och sen tillkommer 10kkr för AC och några kronor för metallic. I den offerten jag fick på en Cooper S ingick inget skinn eller Xenon, men däremot vinterdäck. Då slutade det på 239 000kr. De ville förstås ha 16 000kr för vinterdäcken...
Stolarna i Civicen är mycket skönare än i Coopern, men som i de flesta moderna bilar så sitter ratten för långt från stolen i båda bilarna. Detta gäller även 206GTi.
Går man sen över på motorn så faller Civicen mig mer i smaken. Den varvar ju!
|
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

18 Apr 2003 11:18
Det föklarar saken  köper mina vinterdäck/fälgar hos nån däckshandlare istället, för typ hälften av det skulle förrästen få betala 12.000:- för vinterdäck+fälg hos BMW, helt hutlöst...  Ev så kommer mina nuvarande 17" fälg fungera som vinterfälg.. får se..
|
Ola Leufvenmark
Lindholmen
Här sen Jan 2003

20 Apr 2003 01:18
Vad sägs om Renault Clio Sport då? Hyffsat dyr dock, 205 100:- enligt hemsidan och det enda som kunde väljas till var ett radio/cd-val för 7000, cirka.
Tidningen evo har en Clio Cup (utan ABS, AC, elhissar, mm) som de är mycket nöjda med. Gå in på www.evo.co.uk och kolla under "Fast Fleet" om du inte har tidningen hemma.
Har ingen egen erfarenhet av bilen, men den är ju en av de små med trevlig fyllning under huven!
/ola
_________________ Ola Leufvenmark
----------------
Renault Megane RS225 - 2008
|
|