Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 8 besök senaste veckan (47276 totalt) |
Rapportera gärna resultatet när du bytt kylaren och provkört. Jag har liknande problem med BMW'n med att temperaturen går upp när man står stilla med fläkten igång och även vid körning i lägre fart. Motorn gick varm även i fart innan, men det hjälpte när jag bytte termostaten. Då jag inte vet symptomen med en dålig vattenpump eller kylare har jag varit tveksam till att byta något som fungerar, det är ju inte gratis... Lycka till!! ![]() ![]() _________________ /David Söderblom |
||||||
ojdå, jag har inte sett detta inlägg. Fick inte kört så mycket efter installationen innan det var dax för mek igen så jag vet inte om det funkade. Det ser ut som jag har bättre kylning men tror jag hittat felet, har ju inget värmepaket och den som tog bort det har bara pluggat in/utlopp. Så jag ska sätta en slang i mellan å då tror jag att kylningen kommer funka kanon
![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Nu har jag gjort en "corneweigt", fick 47% på diagonalen vilket jag är nöjd med. Sen kollade jag bumpsteer igår å det var följande:
HF: 0,3mm vid 2" infjädring (Toe-in), 0,3mm vid 1" utfjädring VF: 0,3mm vid 2" infjädring(Toe-out), 0,05mm vid 1" utfjädring(Toe-out) Gjorde dock en liten tavla vid mätning så jag ska nog göra om det. Glömde att börja mäta vid rideheight, mätte från halva fjärdringsvägen ![]() Så det verkar inte som det är några överdrivna problem med framvagnen å jag har hittat många bultar/muttrar som varit lösa lite här å där så nu kan jag inte komma på så mycket mer som är dåligt på bilen. Vilket känns skönt!! Ska dock tillverka nya bumpsteerkompenseringar pga att de som sitter där idag inte har tillräckligt med stöd från spindlen. De ska se ut som en kon! EDIT: Nu har jag mätt rätt! ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Nej då! Den svarta skrothögen håller på att få nytt hjullager och en ny ABS-givare, vänster baken. Sen ska ny slutväxel i, förmodligen en dekor, nya bakspeglar, mm mm mm = pengarna rullar igen ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Gott att höra Björn jag tror mycket på det här med dekor för det kommer nog att kapa typ 2 sek på knutan,, jag har funderat på denna dekor ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||
För att ingen ska tro att jag har gett upp så är nu en chassiexpert inkopplad för att hjälpa mig få i ordning på bilen.
Sen är dekorförslaget snart klart ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Så här kommer den se ut om jag nu genomför projektet. Tack till Graham för arbetet i photoshop
![]() Får även tacka Håkan Öqvist för hjälpen med texten! ![]() Tävlingsnummret är inte mitt utan Lasse Lindh från PCSR. Satte dit det bara för att få till storleken på texten ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
|
||||||
Skall du köra i klass 1??? ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
_________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||||||
Tackar tackar för de trevliga orden!
![]() ![]() Ja, dekor verkar vara det bästa för att bli snabbare ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 8 besök senaste veckan (47276 totalt) |