| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Billig diffbroms
|
2205 besök totalt |
|
Billig diffbroms
Någon som har tips på billiga beg diffbromsar för delad bakaxel? Ska räcka för en rover v8:as moment, säg 400nm i en s7an. E30 klumparna är rätt dyra eftersom alla turboåkare gör åt såna, sierra är inte så vanlig med diffbroms. Finns de kanske några vettiga Mercedes grejor? Nyare Opelbilar? T _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
|
Jo, den kanske är lite stor. Men den håller säkert för 400 Nm. Min har ju överlevt diverse misshandel i några år nu, utan protester. Ingen diffbroms i den iofs, men den har samma hus och drevsats som 3000-klumpen.
och du får den säkert för 2000 spänn. Finns en variant före -90 nånting som har lite annorlunda utseende, den kan vara mindre också. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
|
omegabromsen verkar dessutom vara bättre :
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ramplamell vs. vanlig lamell _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
bmw har väl också ramp i, iaf på z3m och de borde vara samma på iaf e30n. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
|
FIAT
Är det inte samma bakaxel som på 131 ?? Annonsera på resultatservice det finns både Fiat och Vaz diffbromsar liggandes i garagena Glöm det där med omega, fel utväxlig !! Låt dig inte luras !! _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
|
Re: FIAT
Varför är omegans utväxling fel?
_________________ Mvh He nr ik Tj ul an der Opel Ascona A 16v |
||
|
Fel !!
Jag blandade i hop diff frågorna mitt inlägg var täng till Fiat Diffbroms frågan !! måste nog läsa lite nogare. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Billig diffbroms
|
2205 besök totalt |