| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW 318is -90
|
1827 besök totalt |
|
S: Bmw 318is -90
Bmw 318 is -90 16v motor 136 hk 26000mil svart diffbroms mycket nybytta delar skattad men obesiktad 17000kr Finns utanför Sandviken Gästrikland Länk till annan annons med bilder och mer info http://www.traderamotor.com/showobje _________________ Johannes Lundström |
||
|
Högt HC värde indikerar att det är mycket oförbrända kolväten i avgaserna.
Kan göra stor nytta att göra en service så du får ny fräsch olja i spisen som inte tagit åt sig något "avfall" som sedan förbränns och åker ut. En liten del olja kommer alltid upp i förbränningsrummet och är det gammal olja med mycket föroreningar i oljan så förbränns naturligtvis även dessa. Castrol har kommit med en ny olja som heter "high mileage". Har själv använt denna olja på en 16v motor med hydrauliska lyftare, den hade, trots försök med varierande mängd K-sprit, en HC halt på som lägst 127. Efter byte av olja och filter vart värdet 007 vid bes. MVH
|
||
|
olja filter och stift hade gått mindre än 100mil första gången jag va in så därför tror jag mer på att nått annat är fel, och dom flesta slangarna vid insuget är spruckna och tejpade så dom kan nog läcka lite.
/Johannes _________________ Johannes Lundström |
||
|
Det er vanlig at slanger under innsuget er sprukne, det påvirker vanligvis tomgangen.
Hvordan vet du at det er broms på diffen? Jeg spor fordi at jeg to ganger har vurdert E30 318is der eier har informert om at bilen har broms. Men en sjekk viste at de ikke hadde broms. Det henger en liten metallplate fra en av boltene på bakdekslet på diffen, der står det en S og et nr, uten S ingen broms!. _________________ Erland Volden Banbilen: BMW E30 330i |
||
okej, bilen ser väldigt fin ut och hade det inte varit för HC problemet hade jag antagligen köpt den. Är billös just nu och måste ha mig till jobbet på måndag.. heh
_________________ Markus Vidman |
||
|
Jag hade först tänkt behålla bilen tills i vår och fixa allt och sälja den då.
Fast jag trodde att det kanske fanns någon meksugen person ville köpa den och spara ett par tusen på och besikta den själv. Men det verkar som om den får vila ett tag nu, om ingen är intresserad. Det blir nog så att jag låter dom på bmw koppla in den till en dator och felsöka, då borde man kunna få reda på felet eller kunna räkna bort ett par alternativ. Klumpen är utbytt till en med diffbroms så den är inte orginal. /Johannes _________________ Johannes Lundström |
||
![]() |
SÄLJES
S: BMW 318is -90
|
1827 besök totalt |