Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW 320si - Är det bara BMW som läser på rejsa?
1, 2, 3   >>
9679 besök totalt
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19102


Trådstartare
BMW 320si - Är det bara BMW som läser på rejsa?

Fick det här i mailet av en kollega:

http://news.bmwinfo.se/Published/2005-11-24-270/

Ser ut som BMW är inne och smygläser på Rejsa.nu, allt är ju precis som man vill ha det...

Varför fattar inte Alfa att det är precis sådär dom borde gjort när dom skapade 156/147 GTA.
Jag börjar vackla, är det bara BMW som är rätt för oss (med vanlig lön) som inte vill ha massa junk i bilen?

Bild kanske

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



16" bromsskivor

225/40 fram och 225/35 bak låter mysko tryckfelsnisse som varit framme månne?

I övrigt låter den ju helrätt thumbs up thumbs up , tycker iofs att dom borde kramat ur liiite mer än 173 hk ur den

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 14079



Så trevlig!

Hoppas den blir rimligt pris satt....

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1447



verkar vara en fiiiiiin bil

sen tror jag dom valt relativt låg effekt för hållbarheten och att svenson inte ska köra ihjäl sig i första svängen..

tror det kommer komma rätt mycket trim till den där snart.. =)

_________________
//Björn Strömberg

BMW Abuser
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1864



Kul att det äntligen kommer en 4 cylindrig bil med lite effekt dock håller jag med Micke att lite mer effekt borde de kunna ha klämt ut om det nu är så special som de beskriver det hela. 100 hk per liter borde man ändå kunna begära.

Totalt så är det ett steg i rätt riktning dock. thumbs up

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19102


Trådstartare
Det är ju ingen M-bil, det skall väl gå att köpa även för dom som inte har stor plånbok. Trimma det sista ur motorn är ju svindyrt, alla processer måste styras hårt, det kostar pengar.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20249



Informationen är ju nästan upplagd som en bilbyggartråd med många "rätt" priorteringar och formuleringar.

När kommer motsvarande modeller från de andra WTCCdeltagarna?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1864



Men är verkligen 100 hk per liter att trimma än motor så hårt Finns ju onekligen konkurrenter som har lyckats med det utan att priset skenar iväg. Vore kul att få se den motorn i 120 också.....men det får man väl bara drömma om.

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20249



JohnC skrev:
Men är verkligen 100 hk per liter att trimma än motor så hårt Finns ju onekligen konkurrenter som har lyckats med det utan att priset skenar iväg. Vore kul att få se den motorn i 120 också.....men det får man väl bara drömma om.
Vore ännu roligare att se hela konceptet på 120, inte bara motorn.

Det verkar ju som de varit ute efter att bygga "känsla" och inte bara effekt.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1864



Word thumbs up

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Patrik_Johansson
Örkelljunga
Här sen Okt 2004
Inlägg: 148



Micke Eriksson skrev:
16" bromsskivor


Är troligtvis som det brukar vara med biltillverkare som vill skryta lite att bromsarna fordrar 16" fälgar.
16" skivor hade krävt minst 20" fälgar.

_________________
MVH Patrik Johansson
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Re: BMW 320si - Är det bara BMW som läser på rejsa?

MaZ skrev:


Varför fattar inte Alfa att det är precis sådär dom borde gjort när dom skapade 156/147 GTA.
Jag börjar vackla, är det bara BMW som är rätt för oss...


Japp !

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Oscar Ling
Ståkkholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 8



Trams!

Marknadsavdelningen har ju lagt ner stor möda på beskrivningen av bilen. Tyvärr har man inte gjort så mycket i verkligheten.

10 kilo lättare än en vanlig 320.
173 hk.


_________________
Oscar Ling
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19102


Trådstartare
Re: Trams!

oscar Ling skrev:
Marknadsavdelningen har ju lagt ner stor möda på beskrivningen av bilen. Tyvärr har man inte gjort så mycket i verkligheten.

10 kilo lättare än en vanlig 320.
173 hk.



Det var väl kolfiberventilkåpan som gjorde det...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20249



Undrar om man kan köpa den gattypad utan inredning och med bur?
Knappast troligt iofs men det vore ett skoj option (även om de endast skulle sälja ett fåtal såndana).

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Osbeck.vsr
trollhättan
Här sen Jan 2005
Inlägg: 161



Kan det vara så att BMW är tvungen att tillverka en serie sådana här bilar för att få köra med 4 cylindrig motor i WTCC 2006 ?

_________________
Rolf osbeck
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806



Så extrem ska den ju inte vara... Tycker det är klockrent att de återupplivar 318is-konceptet igen! Denna gången verkas det lagt ner ännu lite mer krut och kosmetika .

Finns väl enorma möjligheter att förbättra denna bil med trim och väghållningsförbättring osv osv..

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 504



osbeck.vsr skrev:
Kan det vara så att BMW är tvungen att tillverka en serie sådana här bilar för att få köra med 4 cylindrig motor i WTCC 2006 ?


Tycker inte att det ser battre ut Det ar ju lite slipat att bygga in lite battre grundforutsattningar i lite produktionsbilar for att kunna utnyttja reglementet full ut. Inget nytt iofs. Synd tycker jag for visst ar det roligare med sex an 4:a

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Turbo²

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1804



Intressant att de använt en kolfiberventilkåpa

då alla "professorer" och förståsigpåare hävdar så bestämt att det inte går pga att värmeutvecklingen är olika i materialen (alu/kolfiber) som gör att de rör sig olika vilket ger otätheter.

Historien visar att finns det en vilja, finns det en väg. Nu som då.


_________________
Mathias Lövdblad
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20249



Turbo² skrev:
Intressant att de använt en kolfiberventilkåpa

då alla "professorer" och förståsigpåare hävdar så bestämt att det inte går pga att värmeutvecklingen är olika i materialen (alu/kolfiber) som gör att de rör sig olika vilket ger otätheter.

Historien visar att finns det en vilja, finns det en väg. Nu som då.
Är det inte väldigt många skruvar för ventilkåpan? Det är väl inte vanligt med så många om man har samma material (Alu/Alu)?

Men det dröjer väl inte förrän det finns drösavis av eftermarknadskolfiberventilkåpor för alla modeller som inte håller tätt (om de sitter med 4 skruv som en orginalkåpa). Men det går ju att torka lite läckage om det är lätt och ser snyggt ut

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Måns Puur
Asmundtorp
Här sen Okt 2004
Inlägg: 199



Turbo² skrev:
Intressant att de använt en kolfiberventilkåpa

då alla "professorer" och förståsigpåare hävdar så bestämt att det inte går pga att värmeutvecklingen är olika i materialen (alu/kolfiber) som gör att de rör sig olika vilket ger otätheter.

Historien visar att finns det en vilja, finns det en väg. Nu som då.



Har inte koenigseggen också ventilkåpor i kolfiber?

_________________
Måns Puur
Citera
Allmänt banåkaforum
BMW 320si - Är det bara BMW som läser på rejsa?
1, 2, 3   >>
9679 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande