Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 9679 besök totalt |
BMW 320si - Är det bara BMW som läser på rejsa?
Fick det här i mailet av en kollega: http://news.bmwinfo.se/Published/200 Ser ut som BMW är inne och smygläser på Rejsa.nu, allt är ju precis som man vill ha det... ![]() Varför fattar inte Alfa att det är precis sådär dom borde gjort när dom skapade 156/147 GTA. ![]() Jag börjar vackla, är det bara BMW som är rätt för oss (med vanlig lön) som inte vill ha massa junk i bilen? Bild kanske ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
verkar vara en fiiiiiin bil
![]() sen tror jag dom valt relativt låg effekt för hållbarheten och att svenson inte ska köra ihjäl sig i första svängen.. ![]() ![]() tror det kommer komma rätt mycket trim till den där snart.. =) _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
Kul att det äntligen kommer en 4 cylindrig bil med lite effekt dock håller jag med Micke att lite mer effekt borde de kunna ha klämt ut om det nu är så special som de beskriver det hela. 100 hk per liter borde man ändå kunna begära.
Totalt så är det ett steg i rätt riktning dock. ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Det är ju ingen M-bil, det skall väl gå att köpa även för dom som inte har stor plånbok. Trimma det sista ur motorn är ju svindyrt, alla processer måste styras hårt, det kostar pengar.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Informationen är ju nästan upplagd som en bilbyggartråd
![]() När kommer motsvarande modeller från de andra WTCCdeltagarna? |
||
Men är verkligen 100 hk per liter att trimma än motor så hårt
![]() ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Det verkar ju som de varit ute efter att bygga "känsla" och inte bara effekt. |
||
Re: BMW 320si - Är det bara BMW som läser på rejsa?
Japp ! ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||
Re: Trams!
Det var väl kolfiberventilkåpan som gjorde det... ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Undrar om man kan köpa den gattypad utan inredning och med bur?
![]() Knappast troligt iofs men det vore ett skoj option (även om de endast skulle sälja ett fåtal såndana). |
||
Så extrem ska den ju inte vara... Tycker det är klockrent att de återupplivar 318is-konceptet igen! Denna gången verkas det lagt ner ännu lite mer krut och kosmetika
![]() Finns väl enorma möjligheter att förbättra denna bil med trim och väghållningsförbättring osv osv.. _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||
Tycker inte att det ser battre ut ![]() ![]() _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
Intressant att de använt en kolfiberventilkåpa
då alla "professorer" och förståsigpåare hävdar så bestämt att det inte går pga att värmeutvecklingen är olika i materialen (alu/kolfiber) som gör att de rör sig olika vilket ger otätheter. Historien visar att finns det en vilja, finns det en väg. Nu som då. ![]() _________________ Mathias Lövdblad |
||
Men det dröjer väl inte förrän det finns drösavis av eftermarknadskolfiberventilkåpor för alla modeller som inte håller tätt (om de sitter med 4 skruv som en orginalkåpa). Men det går ju att torka lite läckage om det är lätt och ser snyggt ut ![]() |
||
Har inte koenigseggen också ventilkåpor i kolfiber? _________________ Måns Puur |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 9679 besök totalt |