Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3527 besök totalt |
Re: Placering av huvudbrytare
Det är väl samma som alla andra klasser, åtkomlig utifrån vid vänster vindsrutestolpe. Däremot tror jag inte själv brytaren måste sitta där, men det ska finnas en manövermöjlighet därifrån. Ska stoppa motor och bränslepump om jag minns rätt. _________________ Pär Hylander |
||
|
||
Snabbsök gav denna tråd i Sparade/FAQ avdelningen: Regeltekniskt racing - huvudströmbrytare
Du hittar säkert fler trådar om du söker lite mer. EDIT: länk rättad _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
![]() |
||
I reglementet står det att på täckta bilar skall den vara placerad på vänster sida nedanför framrutan. Betyder det att man kan sätta den på annat ställe på en öppen bil? Har en elise och skulle gärna sätta den bak där batteri och andra sladdar finns för att slippa dra runt hela bilen. Går det?
_________________ Fredric Gustafsson |
||
En öppen bil behöver ju inte ha nån A-stolpe eller vindruta så definitionen funkar ju inte alltid där. Av säkerhetsskäl kan det ju vara vettigt att placera den där räddningspersonal förväntar sig att den skall sitta (dvs olämpligt i höger bak hjulhus fast det inte är otillåtet). ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3527 besök totalt |