Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Utväxling mk2 golf
2225 besök totalt
creeper
6 mil väster om Kinnekulle
Här sen Okt 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Utväxling mk2 golf

Kanske lite fel forum , men jag gör ett försök iaf .
Håller på att sätta ihopp en långlopps bil ,en golf 2a från 86 .
Motorn är en 1,9 tdi från en sharan (afn) med mekanisk pump å egen turbostyrning (ca 200 hk 350nm)
V-lådan tog jag från en golf gti , men det är där problemet kommer , vid provkörning så varvar motorn ur för tidigt , för låg utväxling .. Det finns tydligen en hel uppsjö av olika utväxlingar till golfen men var hittar jag den lägsta ?? Eller något index på de olika utväxlingarna ??

huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Testa att lägga in en fråga på gtiklubbens hemsida

dessutom har du glömt att göra en banåkabilstråd innan du postade din fråga

seså! pallra dig iväg till bilen och fota den, så vi andra får se vad för storverk som sker i ditt garage thumbs up thumbs up

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003

Re: Utväxling mk2 golf

creeper skrev:
Kanske lite fel forum , men jag gör ett försök iaf .
Håller på att sätta ihopp en långlopps bil ,en golf 2a från 86 .
Motorn är en 1,9 tdi från en sharan (afn) med mekanisk pump å egen turbostyrning (ca 200 hk 350nm)
V-lådan tog jag från en golf gti , men det är där problemet kommer , vid provkörning så varvar motorn ur för tidigt , för låg utväxling .. Det finns tydligen en hel uppsjö av olika utväxlingar till golfen men var hittar jag den lägsta ?? Eller något index på de olika utväxlingarna ??

Varför inte skaffa låda från t.ex. passat 90-95 TDI, den utväxlingen borde ju vara bättre och 02A lådorna tål mer stryk. (02A är vajerlåda så man måste byta svänghjul, koppling, vajer-spakställ och antingen hydraulisk koppling eller köpa delarna som behövs för att få till den mekaniska kopplingen.)

Andra alternativet är att ta från någon annan TDI, golf 3 (också 02A på de flesta TDI motorer) alternativt golf 2 TD ?

2225 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande