Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1106 besök totalt |
Utslängd stol, men vad säger SBP??
Har slängt ut passargerarsätet på bilen då det givetvis känns fullkomligt meningslöst att ha detta tunga föremål i bilen. ![]() Frågan är nu om någon vet vad SBP säger om detta? Att bältet måste vara kvar vet jag, men hur är det med själva stolen? ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
Då misstänker jag att du måste ha passagerarstolen i.. Ps. Det börjar likna något nu... ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||
Finns på hemsidan ![]() Ring mig imorgon så får du full redogörelse... _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||
Jag besiktade Alfettan häromdagen och då började han knorra om att bältena var borta i baksätet och då sa han utryckligen "Själva sätet struntar jag i men bältena måste finnas där", jag upplyste om reggningen för en passagerare och då var det grönt efter koll i datorn.
Borde väl inte vara någon skillnad för framsätet eller? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Hej
Så länge bältet finns kvar brukar det vara lugnt, men du kan givetvis regga om bilen för "noll" passagerare om du vill. Jag skriver "brukar" för att vissa besiktningsmän tolkar bestämmelserna hårdare än andra... /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1106 besök totalt |