| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Styrväxel E36 325, passar E30 (SÅLD!)
|
1275 besök totalt |
|
Passar E30 med servo rakt av.. om man inte har servo måste man ha servorattknuten från en E30 servo.. Pris: 1900kr (inge prutt! )
_________________ Mathias Lövdblad |
||
|
Re: S: Styrväxel E36 325, passar E30
Är du helt hundra på att den passar helt "bolt on" !? Styrväxeln från M3 E36 gör ju inte det..... Hur blir det med styrlederna ? Hur stor skillnad gör den i rattvarv gentemot orginal ?
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||
|
Varför passar inte M3 E36 styrväxeln?
Iofs, det man får göra är att använda sig av två distanser samt bocka om lite slangar och rör. M3 3,2 har samma styrväxel som övriga e36:or förutom de 316 som inte har servo. M3 3,0 har 0,25 rattvarv färre. _________________ Jonas Edling |
||
|
Alla ombyggnadskit som finns (vad jag vet) passar rakt av om man har servo, har man inte så måste man ha rattknuten från en servo bil..
Jag har inte monterat den i min bil så jag är inte hundra, men Anders lillsund provmonterade den i sin bil och märkte då att han behövde rattknuten.. Styrväxeln ger 3,2 varv mot original 4,1 varv. Styrleder ingår.. (sitter på styrväxeln nu) _________________ Mathias Lövdblad |
||
|
Det är jag som är tidigare ägare av styrväxlen.
Jag minns dåligt men i min tråd om bilen jag hade tidigare finns det en del info samt bilder. Två distanser måste monteras för att det ska passa. Jag minns inte om dessa medföljde när jag sålde styrväxeln eller inte.. Slangarna som satt monterade kom från E36 och måste nog bockas om man vill använda dom på en E30. Skulle det vara så att du som köper denna växel av Mattias behöver distanserna men att dom saknas så svarvar jag nya och skickar till dig utan kostnad. EDIT: Här finns den info som kom fram när jag klurade på problemen som kan uppstå vid styrväxelbyte _________________ /Anton Lillsund |
||
|
Nej, infästningarna i framvagnsbalken är cirka 10 mm vidare på E36 jämfört på E30. Man måste alltså montera dessa distanser för att styrväxeln ska sitta på plats och inte hoppa upp och ned när man kör.
Det går nog lika bra att lägga en bunt brickor för att få det att sitta fast också. _________________ /Anton Lillsund |
||
![]() |
SÄLJES
|
1275 besök totalt |