| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
fälg och däck till min clio sport
|
1112 besök totalt |
|
Hallå Jagar ett par fälgar till min clio sport 01 som jag kan köra bana med, tyvärr har jag inte en aning om vilka fälgar som passar till bilen. Någon som vet hur jag kan få reda på vilka fälgar som passar? tack! Johan _________________ Johan Carlsson |
||
|
Hållå
Kul med en Renaultägare som använder bilen! Bultmönster 4x100 ET 37-42. Orginalfälgen tll fas 1 är 15" 7" bred. Jag kör med Bridgestone RE540s 205/50-15 på orginalfälg men då skrapar det i lite i bak. Med 195or går det fritt. _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||
|
Har RE720 på mina, är de sämre eller bättre än 540?
Håller de att köra bana med? (med original chassie) Skulle helst vilja ha ett par extra fälger som jag kan köpa begagnade däck till, det blir ju jäkligt dyrt med däck annars. Alternativt köpa ett par lite tåligare r-däck att köra bana med.. Gatdäcken brukar ju falla i bitar på bana annars känns det som. _________________ Johan Carlsson |
||
|
RE720 är väll ett gatdäck, eller?
och RE540s är ett R-däck.
Beror på hur man kör;) Ja, gatdäck har en tendes att bli hala när de blir för varma och slit då fortare. Men åker man med insidan på huvet så funkar det. Har du ej åka bana förut så åk med gatdäcken först. _________________ Johan Sjölinder |
||
|
Har inte varit med just clion på bana än men jag har ett antal timmar banvana från tidigare fordon, vill ju inte bränna upp mina "nya" sommardäck på en kväll på banan, eller rättare sagt så vill inte min plånbok det..
Men det skadar väl inte att ta det lite extra lugnt första gången i en ny bil. Tack för svar! _________________ Johan Carlsson |
||
![]() |
Däck för banåka
|
1112 besök totalt |