Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6325 besök totalt |
okej, vikten är a och o! Men jag kan inte komma på ett alternativ till en Seven som är SÅ lätt, kan baseras på standardteknik och går så bra med såpass enkla grejer. Och har en kupe?
Jag går o klurar på lätta bilar allmänt. Som kanske skulle kunna vara kompetenta i slalom. - Urrensad Golf Mk1 - FWD är bara ok så länge man inte har mycket kraft.... - Lupo 180hk 4WD - VILL HA! - Seven - KANON! Men tänk om man kunde få på något enkelt tak iaf? - Urrensad Opel Corsa? Samma nackdel som Golf Mk1 - Bertone kupe i racekläder kanske :-) - Skulle man satsa på en rejält lättad M3 E30? Hur är kostnaden för delar o så? - måste finnas flera ideer? Hjälp?????? (Va olika sorters bilar det blev i listan, hehe!) _________________ ![]() |
||
Hmmm, om du inte bryr dig om hur det kommer att se ut så kan du säkert hitta någon plåtslagare eller glasfiberkladdare som kan hjälpa dig med att fixa hardtop till en 7....
Sen har vi ju Elise, läcker, men mer pengar. Mvh, pär _________________ Pär Hylander |
||
Funtion framför estetik. Men gärna lite estetik också. Hehe.
_om_ jag skaffare en Seven så blir det med båge och då kan man ju sätta en alimimiumplåt uppepå (så har man ju fått en intressant vinge.... nog bäst att buren är byggd i lämplig vinkel... haha!) _________________ ![]() |
||
om jag försöker vara en gnutta allvarlig en kort stund, förekommer det inga hardtops till seven-bilar? Nog skulle någon med känsla för det estetiska kunna få till något som passar stilmässigt. Med lexan/makrolon-fönster och i övrigt 3-4 lager kolfiber så kanske det kunna gå att få få till lätt som tusan. Mvh, Pär _________________ Pär Hylander |
||
Har oxå funderat på hur en rejält lättad M3a skulle vara o ratta!? Man borde kunna lätta en sån ganska rejält! Backvarnare mm
![]() Skulle kunna bli en dräpare på banan o i slalom! För att inte prata om på gatan!!! En annan trevlig bieffekt med att slita ur lite inredning o ljuddämpning, är att sexan borde höras lite bättre! o det är ju inte fel! Alla har sån hysteri på o slänga i fler hästar, Själv så tycker jag att det är o börja i fel ände! Fick en sjuk tanke ![]() ![]() MVH Fredrik Magnus. Kan vi inte få se en super lättad M3;a till våren? Snälla! ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Jag håller med dig Fredrik att en ordentligt lättad M3 E36 också bör vara kanon och det finns verkligen MASSOR att lätta bort. Fast det jag klurade på just nu var _ännu_ lättare nämligen en E30
![]() Men nog har jag gått i "toklätta-M3-E36" tankar !! Men min bil är helt fel objekt för det.... lite för fin o välutrustad helt enkelt. Det går flera racelättade M3 E36 i SLC!!! Funkar KANON! En har dom iof slängt in en BMW V8 i ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Här i trakterna är det två bröder som byggt sig ett seven-derivat (Pegasus?) med en Rover V8 ![]() ![]() Dom fick skruva fast rätt mycket stålplåt i bilen i samband med typ/reg-besiktningen..... ![]() Mvh, Pär _________________ Pär Hylander |
||
![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Har länge funderat i de banor du ger uttryck för Magnus. Skulle helst vilja ha en ny M3E30, men det är ju ingen tillverkare som gör sånna...
![]() Har dock hittat en bil som kanske skulle kunna vara något om man kan tänka sig framhjulsdrift. Enda problemet är att den är gjord för en japansk racingserie så det är högerstyrt... Men hur låter det med en ny bil med 217 hkr 2-liters fyra för ca 180'? Du kan ju slå mig en signal Magnus så får du reda på lite mer... ![]() ///Martin _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||
Men hallå där! Du får inte reta vår nyfikenhet sådär! Vad är det för någon vagn? Pratar vi 900 kg eller så....? Mvh, pär _________________ Pär Hylander |
||
Jag tror jag har en bra gissning på den där bilen Martin..
Hittar tyvärr inte länken just nu, men nåt som stämmer in bra på din beskrivning är Honda Integra Type R av senaste modellen i den 'byggsats-modell' som Lichfield Imports säljer i England. Den som vill läsa mer och som jag inte hittar länken till Lichfield Imports kan kolla in på www.evo.co.uk och klicka på "driven", "archive", sök rätt på Honda Racing Integra Type R och läs o njut! Min förra bil var av den tidigare generationen Honda Integra Type R och jag skulle då inte tveka på att ha en till om bara tid, plats o pengar fanns! /Tom _________________ /Tom Bengter Porsche 981 M3LR |
||
En av våra konkurrenter (som dessutom är i bilimporteringsbranschen) testade en Integra Type R med gatdäck på Ring Knutstorp - de åkte höga 1,15
![]() Den passar dessutom äckligt bra in i reglementet... ![]() Edit: Helt original alltså... _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||
Jag tror Tom har läst mina andra inlägg lite för bra...
![]() Visst är det Intergra Type R i senaste versionen med 2 liters V-Tec motor på 217 hk. Frågan är väl vad långloppsarrangörerna säger om man kommer med en sådan... Ett alternativ kan ju vara en Civic Type R men karossformen tilltalar mig inte direkt... ![]() ///Martin _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||
Hooohooo!!! Fredrik???? ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Dethär var en tråd i min smak!
![]() ![]() men man hann inte mer än hitta den för än det var full fart och jag som startade från depån... hann inte med att "rätta" Alex om skillnaden mellan E36 och E30 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Johan, var det inte jänkarna i M3E30 som hade börjat få det svettigt med Type R inom klubbracingen? Martin-> om du får tag i ngn tillverkare av M3:or så säg till mig! jag tar tre... ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6325 besök totalt |