| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vad kostar ett burbygge?
|
2301 besök totalt |
|
Vad kostar ett burbygge?
Jag har funderat en del på att bygga bur till min Europa. Men det känns inte särskilt vettigt att försöka sig på att bygga den själv, i och med att jag inte är särskilt vass alls på att svetsa. Om man lämnar bort jobbet, hur mycket kan det tänkas kosta? Det är ju en hyfsat svår bil att bygga bur i, trots allt. Möjligen skulle det kunna räcka med båge, för Roadsport, exempelvis. Jag läste något om en kille i Rolfstorp, är han duktig/billig? Några andra tips? _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
|
Du kan ju oassa in buren och punkta ihopa den och sen ta med den till någon smedfirma så svetsar dom den
|
||||
|
|
||||
|
Utmaningen med Europan är att få till nån vettig infästning till ramen, så undrar om nån burbyggare vill lämna fastpris på ett sånt jobb.
Man kan ju liksom inte svetsa dit förstärkningsplåtarna i plastgolvet. Jag har ställt en fråga på SBF Q&A men har ej fått svar än om hur man får fästa buren istället. Återkommer när de tolkat sina regler... _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||||
|
Bur
Förr satte man huvud bågen i motorrummet på Eroperna, ser tufft ut när den sticker upp bakom bak rutan. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
|
Re: Bur
Jo, men det finns bara plastgolv där med. Jag vet en som lagt ett burrör tvärs över ramen som "golv". _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||||
|
Re: Bur
Det här lär bli en lång fundering innan en bra lösning hittats. Du får gärna höra av dig när du kommit på hur man ska göra. Oavsett lär det ju bli en hel del rör jämfört med i en plåtbil. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Vad kostar ett burbygge?
|
2301 besök totalt |