Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Koppla spridare haltech
1051 besök totalt
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Koppla spridare haltech

Någon som vet hur man ska koppla spridarna i haltech e6k på en rak 6:a?
I boken står att man ska koppla dem i par enligt tändföljden(1 5 3 6 4 2) dvs 1+6 5+4 och 3+2
däremot har jag hört av folk med erfarenhet av raka sexor att de ska kopplas annorlunda, har för mig att de skulle vara 1+2 3+4 5+6 men eftersom de forumet är hackat kan jag ej kolla upp det.

Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Re: Koppla spridare haltech

Karlsson skrev:
I boken står att man ska koppla dem i par enligt tändföljden(1 5 3 6 4 2) dvs 1+6 5+4 och 3+2
däremot har jag hört av folk med erfarenhet av raka sexor att de ska kopplas annorlunda, har för mig att de skulle vara 1+2 3+4 5+6 men eftersom de forumet är hackat kan jag ej kolla upp det.

Det spelar ingen roll hur man kopplar dom om man nu inte kör med fördelare. Med direkt tändning så går det bara att köra alla spridarna samtidigt. Ska du koppla in dom semi sekvensiellt blir det parvis i omvänd tändföljd, 1+6, 5+2 och 3+4 då behövs en givare som ger signal varje 360º.

Det går även att koppla dom parvis i tändföljd, 1+5, 3+6 oc 2+4 då krävs en givare som ger signal varje 720º.

Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re: Koppla spridare haltech

Niklas Sandström skrev:
Karlsson skrev:

Det spelar ingen roll hur man kopplar dom om man nu inte kör med fördelare. Med direkt tändning så går det bara att köra alla spridarna samtidigt. Ska du koppla in dom semi sekvensiellt blir det parvis i omvänd tändföljd, 1+6, 5+2 och 3+4 då behövs en givare som ger signal varje 360º.

Det går även att koppla dom parvis i tändföljd, 1+5, 3+6 oc 2+4 då krävs en givare som ger signal varje 720º.

Tack, listade ut lite av de där innan, eftersom jag tänkte köra waste fire så får de bli multipoint injection.
Hoppas inte de blir allt för dåligt att göra så.

Skruva banåkabil
Koppla spridare haltech
1051 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande