Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3911 besök totalt |
Du menar Björn Perssons bygge: ![]() Senast jag kollade var motorn ur för ombyggnation...den har begåvats med turbo sen sist verkar det som ![]() Ska förhoppningsvis hälsa på Björn i helgen för att hjälpa honom plocka isär IF2 motor så jag kan fråga hur det ligger till. Personligen älskar jag sånna här byggen, inte minst för att folk lägger skrattretande värderingar i varumärket Porsche. Det är himla roligt att såga itu och göra något helt annorlunda med en tingest som många ser som statussymbol. Vilket påminner mig att jag och Mattias bör få tummen ur och sätta ihop SAAB-motoriserade 911:an. Om inget annat då för att se tandläkarnas ansiktsutryck när man tar den till nått PCS-möte ![]() ![]() (Måste vara min inre punkare som tittar ut ![]() _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Finns det ingen som byggt om en 911a och vänt på motor/växellådepaketet för att få mittmotoreffekt? Borde kanske bli lite knöl med att motorn plötsligt snurrar åt fel håll relativt sett? men det har ju gänget med den röda med boxern löst?
/M, som egentligen tycker att märket spelar väldigt liten roll bara konstruktören tänkt på mer än bara ekonomi och massproduktion vid designtillfället. _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
om det nu är en tävlingsbil (inte bling-bling alltså) så är det det aktuella reglementet som bestämmer allt. Kan säkert finnas en lysande anledning tilld detta motorbygge isf. På en gatbil ser jag oxo poängen med detta, lite som kärringen mot strömmen. Det måste ge mardrömmar till märkes nördar ![]() ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Hmm eller så monterar man en Alfa 24v 3,7liters på 420hp på tvären i passagerar utrymmet på 944:an... ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
om ni lovar att inte skvalra.....så kan jag avslöja att det finns en porsche på min gård....som kommer att få alla märkesnördar att slutgiltigt bryta ihop............
![]() ![]() ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Mattias Nilsson |
||||
Det finns minst 2 ex. som jag känner till som gjort så. _________________ Kör cheva numer. |
||||
Jasså så det var du som la ut den på blocket för ett tag sen? _________________ Kör cheva numer. |
||||
Nej...men det var vi som bytte till oss den.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
kul..... vad ska du göra av den... gatbil ? ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Det är inte bestämt ännu.
Jag måste få fart i Novan först.....och sedan är det nååågra kundbilar som står före i kön. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3911 besök totalt |