Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang SVT Cobra - 99 | 1, 2 >> 11784 besök totalt |
Hej allihopa!
Här har ni min banåka bil! Den köptes i Detroit Nov 04 av chefs ingenjören för SRT (viper, srt-8 osv osv) och användes flitigt, långresor, bankörning och stripp. Den kom till sverige i mars och har använts lika flitigt sen dess! Har dock bara hunnit köra Gotland Ring än så länge! Den är ett pågående projekt men detta är hjort hittills: Motor: K&N öppet filter, BBK Långa grenrör, Mac X-pipe, Flowmasteravgass., Chiptune, NOS-system, Ca 370hkr utan gas, 470 med. Chassi: Bilstein dämpare och fjäderben, Steeda fjädrar, H&R spacers, förstärkt bakrehjulupphäng, Brembo 2 kolvs ok med 13 tums vent. skivor fram Drivlina: org. 5 växlad tremec, Pro 5.0 shortshift, 4.10 utväxling, diff. Detta ska göras i vinter! Motor: Ny cold air intake, ny tune, nya semco slangar, montera bort lustgas. Chassi: KB Caster/camber plates, KB Subframeconnectors, Steeda fjäderbenstag, nya bussningar, Brembo 4 kolvs ok med slitsade/vent. skivor fram. Drivlina: Alu race kardan, 3.90 utväxling. Utöver detta ska den lättas en hel del, in med racestolar, båge, 4-punkts bälten, Cobra R Splitter, Ny race vinge, nya lättvikts fälgar och lite annat skoj! Här kommer några bilder... |
||||
|
||||
Tack för välkomnandet!
Det huserar ca 370+hkr utan gas, 470 med! Men lustgasen ska bort, behövs inte vid bankörning plus att tanken är i vägen för batteriet som ska in i skuffen! Torrviketn ligger runt 1400kg, ska väl under 1300 har jag tänkt! Iallfall denna vinter... |
||||
Det stämmer! Min familj bor där nere och mina svärföräldrar! |
||||
Är din motor kompressormatad?
om så är fallet så kan ju ett byte av sådan resultera i 100 hk utan några större ingrepp, allt som måste göras är att byta eller trigga bensinpumpen. du kan ju ta läsa mer på sidan http://www.jmtech.se/ om intresset finns _________________ Johan Sahlström BMW 318i -89 |
||||
Tjenare! Ruggigt läckra bilar
Nu är inte jag riktigt så insatt i just Mustanger, men jag satt iaf och funderade på din bils betäckning- SVT COBRA. Har inte alla SVT COBRA bilar kompressormotor? Jag har sett bilar som har SVT emblemet (utan cobra) och de har inte haft kompressor. Men T.ex. Per Elofssons SVT Cobra har kompressor.. Men jag ser ingen kompressor i ditt motorrum.. Din bil har inte COBRA texten på stötfångaren som Elof har.. Vad skiljer era bilar åt egentligen De har samma namn... _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
tyvärr inte!, det är 03-04 som är kompressormatad! Denna är en högvarvig N/A V8! |
||||
se svar ovan! Fram tills 03 så var cobrorna N/A, sen var det kompressor på 03 och 04:an. Elofssons är en 03:a, därav kompressor! 99 cobran hade inte Cobra texten på störfångaren, det kom 01. Däremot har jag Cobra emblemen fram, sidor, och bak samt SVT märket. Det som skiljer mest är då just kompressorn, samma motor annars. Lite små inrednings detaljer och uppdateringar. |
||||
tack! Bra att veta, det ska beställas en heeeel del nu tills vintern! |
||||
Tack! Är rätt nöjd själv, men snyggare och snabbare (lättare!) ska den bli. Näh, rattlås rejsing är inget för mig...banåka är det som gäller!! Jag ska installera båga i vinter och då kommer ju kamera stativ, så filmer kommer i massor sen! ska ju ner till "ringen" i maj... |
||||
nej, det är alu block på båda två! stålblock blir ju för framtung när man ska svänga! |
||||
Låter bra Ska du till Gelleråsen något nästa år? Lycka till på ringen i maj , du har väll med dig tidtagarur hoppas jag |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang SVT Cobra - 99 | 1, 2 >> 11784 besök totalt |