Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3890 besök totalt |
Nye regler for Locost Racing 2006
Nå er regelverket for 2006 lagt ut på locostsweden.se Se på forum og rubrikk Racing. Den mest radikale forandringen er at det er gitt en dispens for biler med delt bakaksel og dedion aksel. Dette er gjort med tanke på å sanke erfaringer frem mot den revederingen som skal gjores i alle regelverkene fremfor 2007. Dette gir også fler av de Svenske kjorerne muligheter til å stille til start med eksisterende matriell. Målsettingen for 2006 er å arrangere Svensk mesterskap med tre tellende lop, og så vil de samme bilene ha mulighet til å kjore Scandinavian Master. Scandinavian Master blir bestående av en av de tre Svenske rundene pluss en på Rudskogen i Norge og finalen på Jyllandsringen i Danmark. 5.1A Dispens Bakaxel För säsongen 2006 ges en dispens som tillåter användande av delad bakre hjulupphängning samt De-Diong axel. Det ges 3 % vikttillägg vid bruk av denna dispens, och för att ha så lika konkurrensmöjligheter som möjligt så skall det vara 0 mm Toe Inn/out och max 1 grads camber. Denna dispens gäller endast bilar med Svensk vagnslicens och dessa kan delta i Svenska mästerskapet och Scandinavian Master _________________ Rune Næss |
Caterham
Hej Rune Jag har lite svårt att hänga med i svängarna i Locost Kan du förtälja mig om det finns nån lämplig plats för mig och min bil i Locost. Jag har en Caterham Superlight, DeDion bakaxel, 1,5grad Camber 0 toe in, regbes 2001, bilens vikt 510kg utan soppa och jag kommer att ha 1630cc Kentmotor med föhoppningasvis 115 hk inför säsongen 2006. Kör med R-däck Jag kommer att bla köra i MGCCs Roadsport B 2006, jag vann Roadsport C 2005 med 84hk. Vänligen redogör för planerna i Locost i Sverigeoch Danmark. / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
Bengt inte för att ta bort dina förhoppningar om vinst i Locost
![]() ![]() När jag tittade på dem på Falkenberg var det bara värsta modsport och super Nordic som var snabbare - uj vad de gick. Inga av Roadsport A caterhams hängde med i tiderna. /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
_________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
Hei Bengt
Jeg har svart på mailen du sendte meg og skal beregne hvordan bilen din passer inn. Det du skisserer er en bil med lite hester, men også en bil som mest sansynlig vil få en lav beregnet vekt. Min filosofi er at disse bilene er konstruert for å være lette, og dermed utnytte sine overlegne fordeler i svingene. Det vi ser er at en teknisk god sjåfor utnytter en lett bil, mens en mindre dreven sjåfor helst vil ha masse krefter på de rette strekkene. Det er riktig at de aller beste kjorer veldig fort, men det er stor spredning i feltet og stor kjoreglede blandt de som ligger lengre bak. Desuten så kan ikke norske og danske biler ta poeng i svensk mesterskap, så denne tittelen burde være innen rekkevidde uansett. Rune _________________ Rune Næss |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3890 besök totalt |