| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW 325i -92 svsåld, påkostad, nytt ställbart chassi SÅLD
|
2709 besök totalt |
|
BMW 325i -92 (E36) R6 2,5l 192hk/245nm, 5-växlad manuell växellåda Mätaren passerade 21.000 mil igår (19 okt) Bilen är svensksåld, servicebok och instruktionsbok finns. Utrustning -Kaschmirbeige metallic och taklucka -Annars standardmässig utrustning såsom dimljus, elhissar fram, centrallås, ABS, servostyrning osv. -BMW original velourmattor, eftermarknads Pioneer-cdspelare med frontsystem -Cargard 950 SSF-godkänt billarm, S- o v-däck Service sen jag köpte bilen: -Inspektion II på Need For Speed, dec 2004 (19670 mil) -oljeservice, juni 2005 (20500 mil) Bytt ventilkåpspackning och bränsleslangar i samband med Insp II (NFS) Bytt handbromsbackar, handbromsspak i nappaläder, vattenpump i jan 05 (NFS) oktober: Helt nya bromsbelägg runtom Helt nytt Sachs Performance ställbart chassi, coilovers (fn inställt på 20mm sänkning runtom) Helt nya fjäderbenslagringar runtom Helt nya länkarmsbussningar i framvagn (hårdare variant) Helt nya stabilisatorstag, bakaxel Helt nya stabilisatorstag i framvagn (de korta) Helt nya spindelleder (förstärkt version) i framvagn + div bussningar Har även kvitton från förra ägaren på bytta bakbalksbussningar, framvagnsdetaljer m.m. Ej en massa onödig och tung utrustning som höjer vikten, vilket gör den idealisk för bankörning. Har även en uppsättning bra Bilstein Sport-dämpare med fjädrar (originalhöjd) liggandes, om någon föredrar det. Anledningen till att jag sätter ut bilen till försäljning är egentligen att jag behöver en större bil, då jag är drygt 1.90 lång. Det kan tyckas märkligt att jag då gjort dyra uppgraderingar på den i samma månad men det beror helt enkelt på "sponsring" från det bildelsföretag jag jobbar på. Bilen är extremt körglad med det nya chassit, men det gör ju tyvärr inte bilen rymligare för mig
Bilen är mycket frisk maskinellt med undantag för en bakre ljuddämpare som mullrar lite mer än den ska (dock ingen rost eller hål, ej anm på bes, förmodligen originaldämparen från 1992) och jag tror att urtrampningslagret kanske börjar ge sig. Annars är motor, växellåda, styrning m.m. helt fläckfria. Lacken är också mycket bra för sin ålder, nån mindre rostlagning i främre skärmkanterna men annars väldigt fin. Inga parkeringsbucklor har jag lyckats hitta. Bilen är givetvis besiktigad utan anmärkning. Regnr är FUZ719. 9 = besiktningsperiod till januari. Nybesiktning innan köp kan jag ombesörja om någon haltar på grund av det. Priset är 40.000:- eller BUD... Betänk att chassit är nytt, väghållningen är en helt annan än original. Kan ev diskuteras alt att väldigt förmånliga priser på ljuddämparen eller utrampningslager kan ordnas vid snabb och krångelfri affär. SÅLD Edit: Kan nås på olof@ovenholm.net eller 0734-100096. _________________ Olof ovenholm |
||
|
Lite bilder underlättar kanske
Så här ser den ut. Bilden är tagen i juli, innan bilen sänktes 20mm.
Bakdelen... nu modifierad med liten Ringen-dekal
Fin huv...
Cockpit...
Lite väghållning... Lite metall- och gummitjafs _________________ Olof ovenholm |
||
|
Re: S: BMW 325i -92 svsåld, påkostad, nytt ställbart chassi
Jobbar du på Matab?
Daniel _________________ Mvh / Daniel Ene |
||
|
Bump... tillägger något som förvisso är ganska självklart: Finns annonsen kvar så finns bilen kvar.
Bilen rullar på som pendlarbil Lund-Malmö nu mest, är någon intresserad så kan ni alltid maila ett bud. Får jag bara skambud så får den väl rulla vidare ett tag
_________________ Olof ovenholm |
||
|
Släpper den för 36.000:-
Åker in på "efterspänning" av chassit och hjulinställning nästa torsdag (17/11) så det är ordnat. Jag försöker med en ny räd på Blocket m.m. när jag fått tillbaka bilen från verkstaden så passa på och köp den nu
||
|
Nyss tillbaka efter att ha hämtat bilen på verkstad. Bilen hade satt sig 15mm extra bak efter inkörningen, men nu är det justerat till 20mm sänkning runtom igen. Allt är efterskruvat och efterspännt. Även fått hjulinställning justerat på båda axlarna.
Investerat mer än priset den är utsatt för, det gångna året. Är det ingen som vill köpa den nu så får jag väl ställa av och ha som banbil till våren
||
![]() |
SÄLJES
|
2709 besök totalt |