| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Efterlyses: prisvärd 3fasMig med bra tillgång till res.delar
|
3819 besök totalt |
|
Jag ska investera i en ny Mig-svets men vet inte riktigt vad jag ska köpa. Efter att ha läst om svetsar i andra trådar så vill jag helst köpa en Esab 3fas. Men tyvärr så är den inte precis gratis. Men det kanske finns något annat märke som har bra 3fas till lägre pris? MEN tillgång till reservdelar är viktig för mej eftersom jag haft problem med reservdelar till min nuvarande svets. Dela med er av edra erfarenheter!
_________________ Calle Olsson |
||||
|
har man inte råd skall man köpa dyrt (enligt Bostic bolero)
jag kan bara rekomendera ESAB svetsar, köpte mig själv en beg 220 amp nyservad för 7250skr(nya matar rullar slang paket jord ledare gasklocka och 15 kg svetstråd..)....iofs inte billigt men med 6 mån garanti från välrenomerad svets firma.. det var en svets som dom fått i inbyte...och det känns som jag inte vill ha en annan då denna är guld, första kvällen svetsa jag allt möjligt som inte var trasigt bara för det gick så ..la bra... är van vid MILLER svetsar från jobbet bra men dyra...köper man en proffs svets kan man vara lugn att det finns delar..fast man lär inte behöva så många
iofs så går det ju bra att köpa på annons.. men en bra firma lär inte blåsa en om det mot förmodan går sönder.. vi servar våra svetsar på jobbet där.. mvh. _________________ Michael Thulesius |
||||
|
Jag är verkligen inte insatt i svetsvärlden (ganska bra på att svetsa, men kan inget om dem
), men kemppi är väl ett hyffsat märke också? Jag har iaf inga problem med den jag kört med i snart 6 år.
ett tips är att söka forumet på de olika svetsnamnen, då lär du hitta en hel del vettiga trådar. Prova ESAB, Kemppi osv |
||||
Tyvärr lättare sagt än gjort. Har sökt en längre tid utan resultat. Beg. Esab/Kemppi försvinner tydligen snabbt om den inte är alltför gammal. Beror förstås på var man bor oxå.
Har även kollat firmor men inte fått napp där heller. Inte än i alla fall. Så det är alltså bara Esab och Kemppi som gäller? Synd, för nya sådana är lite för dyra för min kassa. Tyvärr. Får väl önska mej en utav tomten då! :shifty:
||||
|
Jag tycker att du kan kolla på Migatronic med! Men jag vet inte vad rejsa-experterna har för åsikter... Jag har en Migatronic 183 hemma (har för mig att den heter så...) och den funkar ypperligt för mig. Är än så länge bara en glad amatör
Volvo kör mycket med Migatronic och ett svetsföretag hemma kör enbart med det så jag tror att kvaliteten är rätt bra.
När jag köpte min så valde jag emellan en Esab och denna och enligt säljaren var de rätt likvärdiga, det handlar mest om vilka finnesser man vill ha m.m. Men nu kom vi ju in på säljarsnack och det är väl inte helt perfekt som källa...
Lycka till! _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
|
Kan inte annat än att hålla me köp ett känt märke typ dom som e uppräknade .Har själv en Migatronic som e närmare 15 år om inte mer funkar kanån Men ge f-n i Telvin å andra konstiga märken för den erfarenheten jag har av dom e just det här me reservdelar dom existerar knapt å när man får tag på det man behöver så tar 3/4 veckor å få hem >
_________________ Alf ryhn |
||||
|
Jag haft min Telwin 270 i 12år med MKT svetsning
Har även en 18år gammal Einhell 180 som fått smaka på timmar den också. Det vore roligt att höra varför dom är sååå dåliga
Ps. Jag svetsar ungefär 200tim/år i genomsnitt nu för tiden. Förr när jag var rörsvetsare blev det nog upp emot 1000tim/år Ds
Migatronic _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
NEJ!!!
Svetsade med fördel gas, tig eller pinne _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Joo, Migatronic verkar vara en bra maskin. Tyvärr så är dom inte billigare än motsvarande Esab... c:a 8' för 180A. Såg en Helvi 3fas 180A för 5250:- hos Drift och Underhållsteknik http://www.drift-underhall.se/ShowAr Något att ha? Eller ska jag kanske sikta in mej på en 1fas Esab 150A istället? Min stengamla 1fas 90A klarar 3mm, så då borde väl en ny Esab 150 klara rör på 2,5mm? (Edit: Esab 150 skulle det vara förstås! )
||||
|
http://www.blocket.se/vi/6917218.htm
bra 3-fas MIG/MAG för lite pengar ... skynda, skynda! (nä, inte min annons!) |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3819 besök totalt |