| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Sträckmätare för vevstaksbultar.
|
1795 besök totalt |
|
Önskar få tips eller köpa en sträckmätare för vevstaksbultar. Letar med ljus och lykta. Metrisk skala är önskvärt men inte tvång. scotte@hondaklubben.com _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
|
Hmm kan det gälla ARP skruv mångtro?
Läser man på deras sida, eller var det instruktioen i paketet, så står det hur man gör utan sträckmätare. Vad man därimot kan göra är att mäta alla skruvar längd. Sen vi vid demontering och åter montering så kan man kolla hur mycket de har töjt sig. Vid en viss töjing är det dax för nya. _________________ Johan Sjölinder |
|
Nej det är till mina org. vevstaksbultar till nya motorn(ITR). Har fått tag på ett ställe nu som kan ta hem en ARP-mätare, men nästan 3000kr är i saftigaste laget för mig. Dessutom litar jag inte på momentet, skiljer för mycket mot sträckningen. Visst kan jag mäta upp de med micrometer, men är för trångt att komma åt dem i motorn.
_________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
![]() |
SÄLJES
|
1795 besök totalt |