| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Nya Porsche 911 TURBO helt omaskerad
|
2837 besök totalt |
|
Jag såg också nya 997 turbo när de passerade Borlänge i början av veckan. Jag upplevde att de var betydligt kraftfullare i designen än 996 turbo. Som ni ser på bilderna ser de klart rejsigare ut änn dess föregångare med större kyllufts in och utsläpp, fetare bromsar samt större vinge.
_________________ Avregistrerad användare |
||||
|
|
||||
Men fortfarande riktigt ful IMHo... Turbostajlingen på senare års modeller av 911 är ju bara Den här var ju ännu värre än föregående modell... Det värsta av allt är ju att det oxå börjar smitta av sig (vinterkräksjukan ) på icke turbomodellerna... cupfronten som satt på nya carrera S som testades i Automobil påminner ju allför mycket om det där fula trynet... Zatzystajling...
_________________ Mattias Meldert |
||||
|
om man nu inte gillar designen kan man ju köpa eftermarknadsdelar från någon tuner eller tillverkare. Bilen i sig lär ju vara grym!
Jag har haft chansen att prova en del Porschar och den som kanske inte stack ut särskilt mycket men som impade mest var en lite lätt motormodifierad 996tt. 997 lär ju inte vara sämre! _________________ Anders Hansson |
||||
Åh nej, nu ska vi inte nedvärdera pearllackade japsbilar som att de skulle se ut som denna.
Min bruksjaps har pearllack original och på den passar det absolut inte med stylade avgasrör och luftintagsporr.
oavsett utseendet så kommer nog denna bil att bli riktigt grym. 996-turbon satte väl en egen standard som en bra kompromiss mellan sportbil och GT-vagn. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Dra dit strå till stacken och köp något du gillar bättre..
Jag är ganska övertygad över att Porsche kollat vad kundgruppen de försöker nå vill ha för bil. _________________ Anders Hansson |
||||
Fanns det inte en beggad GT2a till salu i Karlstad tex? Eller nån GT3a? Slutnotan borde ändå bli betydligt lägre än en sprillans ny gubbräcer...
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
Öh, det har han väl redan gjort? Eller hur menar du? Jag håller med om att den ser förfärlig ut, men är den lika trevlig bakom ratten som de vassare 996-inkarnationerna lär den vara svårslagen som körupplevelse. |
||||
Tänkte precis skriva det ju! Hur ser folk skillnad på en bilmodell som knappt ändrats på 40 år?
_________________ Alexander Widell Opel Kadett Coupe -75 Buell XB12S -08 |
||||
![]() |
Bilder o videos
Nya Porsche 911 TURBO helt omaskerad
|
2837 besök totalt |